O fabrică din Braşov care produce feţe de încălţăminte pentru Gucci şi Dior concediază 78 de angajaţi. „Creşterea salariului minim pe economie ne-a afectat. Clienţii noştri nu au acceptat creşteri mari de preţ“
Compania Selezione din Braşov, fondată de Ludovico Fagioli, de origine italiană, care produce feţe de încălţăminte pentru două dintre cele mai mari branduri de modă, Gucci şi Dior, concediază 78 de angajaţi, potrivit Inspectoratului Teritorial de Muncă Braşov
♦ Selezione, o companie din Braşov cu afaceri de peste 10 mil. lei în 2021 şi un profit net de 1,3 mil. lei şi 156 de angajaţi, producea 60.000 de perechi de feţe de încălţăminte pe an.
Compania Selezione din Braşov, fondată de Ludovico Fagioli, de origine italiană, care produce feţe de încălţăminte pentru două dintre cele mai mari branduri de modă, Gucci şi Dior, concediază 78 de angajaţi, potrivit Inspectoratului Teritorial de Muncă Braşov. „Motivul este economic, în sensul că am primit, în ianuarie, măsura ce prevede mărirea salariului minim pe economie. Angajaţii au vrut mărirea salariului, iar această mărire am încercat să o transmit şi către clienţii noştri. Din cauza crizei economice din prezent şi a vânzărilor mai mici, foarte puţini au acceptat. Criza de vânzări şi mărirea noastră de preţuri au dus la această măsură. Noi am mărit preţul de producţie cu circa 6% faţă de 2021“, a spus pentru ZF Ludovico Fagioli, administrator al unităţii de producţie Selezione din Braşov.
Ziarul Financiar a trimis solicitări către Inspectoratele Teritoriale de Muncă ale mai multor judeţe din ţară, printre care se numără şi judeţul Braşov, întrebând care sunt acele societăţi din respectivul judeţ care au anunţat concedieri colective în prima parte a acestui an.
În cei douăzeci de ani de activitate, în unitatea de producţie din Braşov, deţinută de Ludovico Fagioli, au fost realizate feţe de încălţăminte pentru branduri renumite de modă. Pe lângă Gucci şi Dior, compania românească a lucrat, în trecut, şi cu Prada, Chanel sau Louis Vuitton.
Toţi clienţii companiei au redus considerabil cantităţile în ultimul an.
În prezent, spune antreprenorul, 100% din producţie merge către export, preponderent în Italia. „Am redus cantităţile de producţie, furnizăm în continuare pentru aceste două branduri mari, dar mult mai puţin decât înainte. Avem o sigură bandă de producţie acum, faţă de două cât aveam înainte, astfel că am fost obligat să reduc numărul de oameni“.
Capacitatea de producţie a fabricii din Braşov este, în acest moment, de 60.000 de perechi de feţe de încălţăminte pe an. Înainte, într-o perioadă normală, afirmă Ludovico Fagioli, era dublă.
Compania Selezione a raportat, în 2021, ultimul an pentru care există date publice disponibile, o cifră de afaceri de 10,1 mil. lei, în creştere cu 65% faţă de anul precedent, şi un profit net 1,3 mil. lei, plus 246% faţă de 2020, potrivit datelor de pe platforma Termene.ro. În 2021, unitatea de producţie funcţiona cu 156 de angajaţi, numărul lor fiind încă de atunci într-o uşoară scădere, cu circa 2% faţă de 2020, arată aceleaşi date.
O poveste românească de 20 de ani
Ludovico Fagioli, administratorul fabricii, a venit în România acum două decenii. Înainte de a intra în producţia de încălţăminte, el fusese director comercial la Ariston, unul dintre cei mai mari furnizori de pe piaţa de produse pentru încălzire. „Am pornit acum 20 de ani. Am lucrat înainte la Ariston, eram director comercial. Eram mai tot timpul plecat, iar atunci când s-a născut copilul meu, am decis să deschid o fabrică în România cu feţe de încălţăminte. Am deschis în Braşov pentru că ne plăcea oraşul“, a povestit el.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro