Fast-food renumite din Capitală, închise temporar până la remedierea abaterilor
Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) a desfăşurat, în primele zile ale acestui an, acţiuni de control la două cunoscute lanţuri de fast-food din Capitală, respectiv McDonalds şi KFC, din zona Piaţa Romană, unde au găsit abateri şi s-a oprit temporar activitatea.
Potrivit CPCMB, acţiunile de control au avut loc la două cunoscute lanţuri de fast-food din Capitală: McDonalds şi KFC, deţinute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA.
În urma neregulilor constatate, comisarii CPCMB au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 15.000 lei şi au dispus măsurile complementare de oprire temporară a desfăşurării activităţii până la remedierea abaterilor şi remedierea deficienţelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
Controalele au fost la fast-food-uri din Bucureşti, zona Piaţa Romană.
”Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedeşte că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situaţii să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câştigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
În cazul acestor restaurante de tip fast-food au fost găsite mai multe nereguli, între care existenţa unor neconcordanţe în ceea ce priveşte gramajul porţiilor de cartofi prăjiţi, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj, existenţa unor diferenţe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar, lipsa menţiunii asupra ingredientelor cu potenţial alergen, în lista de preţuri cu informaţii privind denumirea, gramajul şi preţul produsului, din vecinătatea caselor de marcat, lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare şi comandă a produselor, precum şi folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurităţi, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte şi grilaje cu rugină.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro