Ford Otosan începe în forţă producţia de electrice: Uzina de la Craiova produce acum 300 de maşini electrice pe zi şi poate livra anual 150.000

Autor: Bogdan Alecu Postat la 17 martie 2025 9 afişări

Ford Otosan începe în forţă producţia de electrice: Uzina de la Craiova produce acum 300 de maşini electrice pe zi şi poate livra anual 150.000

Dan Ghirişan, directorul uzinei de vehicule din cadrul Ford Otosan România, care deţine uzina Ford de la Craiova, spune că se pot produce până la 150.000 de baterii pentru maşini electrice anual în cadrul fabricii, iar volumele pot evolua în funcţie de cerere.

“Producţia de maşini electrice este astăzi la 250 de unităţi pe zi şi urcăm şi ne ducem la 300 pe zi. Capacitatea maximă a liniei de baterii în acest moment este de 150.000 pe an sau circa 650 pe zi, cu 230 de zile lucrătoare luate în calcul. Momentan suntem mult sub această capacitate, dar în funcţie de cerere putem creşte imediat”, a spus Dan Ghirişan. El conduce uzina auto din mai 2023 şi a deţinut mai multe roluri în ultimii 15 ani, fiind inclusiv plant launch manager în 2008. Este inginer şi a absolvit Universitatea din Craiova.

Ford Otosan Craiova a inaugurat la final de octombrie noua linie de asamblare a bateriilor care sprijină producţia de vehicule electrice care au fost lansate în producţie în România, ca parte a investiţiei de 490 milioane de euro anunţate în 2022, când Ford Otosan a preluat uzina din Craiova.

Este pentru prima dată când un constructor începe local asamblarea în serie mare de acumulatori pentru maşini electrice - acestea vor echipa modelele Puma Gen E, Tourneo şi Transit Courier electrice. Anterior, planul era ca bateriile să fie importate din Ungaria. Celulele bateriilor asamblate la Craiova vor fi furnizate, aşa cum a fost anunţat iniţial, de sud-coreenii de la SK.

Bateriile sunt asamblate în secţia de motoare şi apoi transportate în secţia de asamblare finală a vehiculelor printr-un conveior aerian. Noua linie de producţie pentru vehicule electrice include o serie de staţii automatizate, operate de roboţi şi coboţi, precum şi staţii manuale, operate de personal uman.

““Aceasta – secţia de motoare - are aceeaşi capacitate ca şi până acum, de 350.000 de motoare anuare. Spaţiul acesta nu era utilizat, am mai mutat echipamente şi am făcut loc liniei de baterii. Ideea de bază a fost ca pe măsură ce producţia de motoare va scădea, să asamblăm baterii. Aşa cum sunt furnizori pentru grupul motopropulsor, să fie şi furnizor pentru baterii. Pentru baterii este de 150.000 unităţi anual, dacă piaţa va cere, putem mări capacitatea”, a spus directorul uzinei.

Suprafaţa totală a noii zone de asamblare a bateriilor este de peste 4000 mp, incluzând şi zonele logistice aferente, fiind complet integrată în procesele de fabricaţie existente.

“Sunt acum 3.000 de maşini electrice pregătite să plece spre dealer. După ce primim “OK-ul” maşinile pleacă la dealeri. După care aşteptăm reacţia pieţei. Noi am programat 300 de maşini electrice pe zi dintr-un total de 1.200 de maşini asamblate zilnic. În România suntem norocoşi că încă există o subvenţie pentru electrice, dar nu este cea mai mare piaţă. Pentru noi UK, Germania şi Italia sunt cele mai mari pieţe”, a subliniat Dan Ghirişan.

Lansarea în producţie a noilor Ford Puma facelift, Transit & Tourneo Courier dar şi a noului Duster a dus producţia de maşini de pe plan local la 560.102 de autovehicule, cel mai ridicat volum din istorie, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Mai mult creşterea s-a datorat uzinei Ford Otosan de la Craiova, a cărei producţie a urcat cu 31% la peste 250.000 de maşini, în condiţiile în care în 2024 a fost finalizată investiţia de 490 mil. euro în creşterea capacităţii de producţie la 272.000 de maşini anual.

Începând cu a doua jumătate a anului, cele două uzine au avut producţii similare, la o diferenţă de sub 5.000 de unităţi, pentru ca în decembrie Dacia să aibă un avans de numai 500 de maşini în faţa Ford.

Creşterea Ford Otosan a fost posibilă în contextul în care anul trecut s-au asamblat 166.400 de maşini Puma alături de aproape 85.000 de Transit & Tourneo Courier, potrivit Ford Otosan.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
craiova,
ford,
productie,
uzina

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.