Ford va desfiinţa 3.800 de locuri de muncă în inginerie şi administraţie, în Europa
Ford intenţionează să elimine 3.800 de locuri de muncă în domeniul dezvoltării de produse şi al administraţiei în Europa în următorii trei ani, a anunţat marţi compania, invocând creşterea costurilor şi necesitatea unei structuri mai uşoare, scrie Reuters.
Decizia a fost luată şi în contextul în care compania îşi orientează producţia către vehiculele electrice.
Aproximativ 2.300 de locuri de muncă vor dispărea la fabricile producătorului auto din Köln şi Aachen, în Germania, 1.300 în Marea Britanie şi 200 în restul Europei, a precizat compania, adăugând că intenţionează să realizeze reducerile prin programe de voluntariat.
Vestea vine ca o lovitură pentru sindicatele care au declarat la sfârşitul lunii ianuarie că cel mai rău scenariu era reducerea a 2.500 de locuri de muncă în Europa în domeniul dezvoltării de produse şi alte 700 în administraţie.
Reducerile au fost necesare pentru a "revitaliza afacerile din Europa", a precizat Ford într-o declaraţie.
Constructorul auto a semnalat mai multe reduceri de costuri în cadrul apelului privind rezultatele sale de la începutul lunii februarie, iar directorul financiar John Lawler a declarat că va fi "foarte agresiv" în reducerea cheltuielilor în operaţiunile de producţie şi în lanţul de aprovizionare.
De asemenea, Lawler a mai spus la acea vreme că productivitatea inginerilor din Europa este cu 25-30% mai mică decât ar trebui să fie.
Grupul american va păstra aproximativ 3.400 de ingineri în regiune, care se vor baza pe tehnologia de bază furnizată de omologii lor din SUA şi o vor adapta la clienţii europeni, a declarat într-o conferinţă de presă Martin Sander, şeful european pentru vehicule electrice pentru pasageri (EV) şi director al Ford Germania, Martin Sander.
"Este semnificativ mai puţin de lucru în ceea ce priveşte grupurile motopropulsoare care se mută de la motoarele cu combustie. Ne îndreptăm spre o lume cu mai puţine platforme globale, în care este necesară mai puţină muncă de inginerie. Acesta este motivul pentru care trebuie să facem aceste ajustări", a spus Sander.
Nimic nu s-a schimbat în strategia de electrificare a constructorului auto, a adăugat Sander, obiectivul de a oferi o flotă complet electrică în Europa până în 2035 fiind încă în vigoare.
Ford urmează să lanseze primul său vehicul electric în Europa, construit pe platforma MEB a Volkswagen, la Köln, în cursul acestui an, şi ia în considerare aducerea unei platforme Ford în Europa, posibil la uzina sa din Valencia, a spus Sander.
"Ne pregătim organizaţia pentru a concura şi a câştiga într-o regiune care se confruntă cu vânturi de front economice şi geopolitice fără precedent", a spus el.
Personalul european al Ford a cunoscut ultima dată un val de reduceri de personal în 2019 şi 2020, în condiţiile în care constructorul auto urmărea o marjă operaţională de 6% în regiune, un obiectiv dat peste cap de pandemie, marjele de profit înainte de impozitare în Europa în primele nouă luni din 2022 fiind de doar 2,2% din vânzări.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro