Forţa de muncă, o problemă generală pentru antreprenorii români: în industria de ambalaje, fluctuaţia de personal este cea mai frecventă provocare
Forţa de muncă este o problemă generală pentru antreprenorii de pe piaţa locală în acest moment. În industria de ambalaje, de exemplu, lipsa forţei de muncă calificate şi fluctuaţia de personal sunt printre cele mai frecvente provocări cu care se confruntă companiile.
♦ „În ultimii ani, lipsa forţei de muncă calificate este o provocare reală în piaţă, de care te loveşti indiferent de industria în care activezi. Ca urmare a desfiinţării şcolilor profesionale, este tot mai dificil să găseşti forţă de muncă calificată sau măcar persoane care să se califice la locul de muncă.“
Forţa de muncă este o problemă generală pentru antreprenorii de pe piaţa locală în acest moment. În industria de ambalaje, de exemplu, lipsa forţei de muncă calificate şi fluctuaţia de personal sunt printre cele mai frecvente provocări cu care se confruntă companiile.
„Fluctuaţia de personal este una dintre provocările cu care ne confruntăm cel mai frecvent. Una dintre cauzele acestui efect este percepţia generală pe care oamenii o au în ceea ce priveşte relaţia dintre antreprenoriat versus companii multinaţionale. Antreprenorul român are, în continuare, un grad scăzut de credibilitate şi recunoaştere socială, faţă de o multinaţională, iar acest minus trage în jos nivelul de siguranţă al unui posibil angajat. (...) O altă cauză a fluctuaţiei de personal este generată şi de etapa de dezvoltare a companiei – stagnare sau creştere“, a spus pentru ZF Melinda Mureşan, director general al SmartWrap, furnizor de ambalaje flexibile.
Ca în majoritatea domeniilor tehnice, procesul de recrutare este destul anevoios şi implică mai multe etape esenţiale pentru a găsi oamenii cei mai potriviţi, susţine ea.
„În industria noastră, piaţa muncii este foarte dinamică, cu o cerere constantă de specialişti calificaţi, în special în domeniul operaţional şi vânzări. Această fluctuaţie este generată de migraţia personalului de la o companie la alta, de cele mai multe ori după perioada de probă. Însă, acest fenomen poate fi evitat printr-un proces mai atent de triere şi un sistem de bonusare mai eficient, când vorbim de vânzări. (...) În ultimii ani, lipsa forţei de muncă calificate este o provocare reală în piaţă, de care te loveşti indiferent de industria în care activezi. Cauzele sunt multiple şi ţin atât de mediul privat, cât şi de stat“, a adăugat Melinda Mureşan.
Ca urmare a desfiinţării şcolilor profesionale/de meserii, este tot mai dificil să găseşti forţă de muncă calificată sau măcar persoane care să se califice la locul de muncă, susţine reprezentanta SmartWrap. În prezent, compania are 40 de angajaţi şi vrea să adauge echipei cinci – şase noi angajaţi pe zona de vânzări.
„Având în vedere expansiunea pieţei şi cererea crescută pentru produsele noastre, planificăm să recrutăm profesionişti experimentaţi în vânzări pentru a ne ajuta să ne consolidăm prezenţa pe piaţă şi să atingem noi segmente de clienţi.“
„De asemenea, serviciul de suport clienţi este o prioritate pentru noi, iar pentru a ne menţine standardele ridicate de servicii, planificăm să consolidăm echipa şi să recrutăm oameni bine pregătiţi şi orientaţi spre soluţionarea eficientă a problemelor.”
Compania SmartWrap a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 5,7 mil. euro, în scădere cu peste 20% pe fondul fluctuaţiilor preţurilor materiilor prime. Pentru 2024 compania ţinteşte o cifră de afaceri mai mare cu 20%, dar volume mai mari cu 50%.
„Costul unitar al mărfurilor comercializate în 2023 a scăzut cu 35%, fapt care s-a suprapus peste scăderea cantitativă cu 25% a producţiei industriale interne, în condiţiile în care ne adresăm, în majoritate, consumatorilor industriali. Într-o astfel de piaţă dezechilibrată, cifra de afaceri devine irelevantă. De aceea, ne măsurăm rezultatele în cantităţile pe care le livrăm în piaţă. În 2023, am livrat cantităţi de peste 2.000 tone, similare cu cele din anul precedent. Pentru 2024, estimăm că vom atinge pragul de 3.000 tone livrate”, a concluzionat Melinda Mureşan.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro