Fostul preşedinte american Donald Trump şi un grup de politicieni conservatori-populişti din Europa îşi ascut atacurile împotriva maşinilor electrice
Perturbările economice provocate de trecerea de la maşini pe benzină la maşini electrice se transformă într-o problemă de campanie de ambele părţi ale Atlanticului, scrie Politico.
Perturbările economice provocate de trecerea de la maşini pe benzină la maşini electrice se transformă într-o problemă de campanie de ambele părţi ale Atlanticului, scrie Politico.
Trump a declarat nu cu mult timp în urmă că abandonarea motorului cu ardere internă ar reprezenta o „tranziţie către şomaj şi inflaţie fără sfârşit“. Cât despre maşinile electrice în sine, acestea sunt prea scumpe şi construite pentru cei care vor să conducă pe distanţe foarte scurte, a susţinut fostul preşedinte american.
În Europa, între timp, maşinile electrice sunt prinse într-un val de rezistenţă a populiştilor faţă de politicile legate de climat în condiţiile în care alegătorii resimt impactul scumpirilor.
Asemeni lui Trump, ministrul italian al transporturilor Matteo Salvini a denunţat o propusă interdicţie asupra motoarelor cu ardere internă ca fiind o „nebunie“ distrugătoare de locuri de muncă ce ar urma să fie benefică Chinei, în timp ce Alexandr Vondra, un legislator din Cehia, a catalogat susţinătorii limitelor mai stricte privind poluarea auto drept „groparii industriei auto în Europa“.
În Marea Britanie, premierul Rishi Sunak a prelungit data limită privitoare la renunţarea la maşinile pe benzină şi motorină până în 2035 de la 2030, în condiţiile în care acesta se pregăteşte de alegeri.
Nu toţi liderii de dreapta sunt ostili cu privire la maşinile electrice. Liderul maghiar Viktor Orban, de exemplu, adună fabrici de baterii de maşini electrice ca surse de locuri de muncă. Însă discursul antimaşini electrice ia amploare în rândul conservatorilor de pe ambele continente, un ultim exemplu al modului în care avansul tehnologiilor clean energy îi pune în încurcătură pe liderii politici.
În Europa, schimbările electrice, şi în special centralitatea maşinilor, devin o problemă politică în condiţiile în care continentul se pregăteşte pentru o serie de alegeri. În iunie, milioane de cetăţeni europeni vor alege membrii Parlamentului European. Ţări de la Polonia la Belgia organizează de asemenea alegeri naţionale în următorul an.
Sondajele arată o reorientare către dreapta în multe ţări europene, cu o opoziţie în creştere faţă de agenda privind climatul a UE. Chiar şi Germania, unde partidul verzilor este parte a guvernului de coaliţie, are probleme cu ambiţiile UE privind climatul.
Opoziţia faţă de maşini electrice devine o problemă politică şi în Italia. Guvernul condus de Giorgia Meloni s-a alăturat Franţei, Poloniei, Cheiei şi altor ţări în a submina propunerea „Euro 7“ a Comisiei Europene.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro