Fostul şef Dacia, pe final de mandat: Vreţi investiţii? Investiţi în educaţie şi predictibilitate. Eu în doi ani m-am întâlnit cu patru premieri
Yves Caracatzanis, director general şi preşedinte al CA al Automobile Dacia, înainte de a pleca spre Rusia pentru a prelua conducerea AvtoVaz, a atras atenţia că România încă mai are de lucrat la capitole precum predictibilitate, infrastructură şi educaţie dacă doreşte să atragă noi investitori. El a subliniat că s-a întâlnit cu toţi cei patru premieri care au fost la Palatul Victoria în ultimii doi ani.
„Un nou investitor caută un loc pentru extindere, caută competitivitate, infrastructură, predictibilitate şi stabilitate, dar şi oameni calificaţi, educaţi şi pregătiţi. Şi mai caută şi un orizont ca în următorii 5-10 ani să aibă de unde recruta oameni bine pregătiţi, pentru o eventuală extindere. Este important pentru România să continue să lucreze şi să rămână competitivă, să îmbunătăţească infrastructura, predictibilitatea şi educaţia. Educaţia este cheia, pornind de la şcolile profesionale, învăţământul dual şi programe de inginerie. Nu putem aştepta totul de la autorităţi, dar trebuie să colaborăm cu acestea.“
Antoine Doucerain va prelua de la 1 mai funcţia de director general al Automobile Dacia şi Group Renault România de la Caracatzanis, devenind astfel cel de-al cincilea francez ce vine la conducerea uzinei din Mioveni de la privatizarea din 1999. Grupul Renault are în România afaceri de peste 5 mld. euro şi reprezintă peste 10% din exporturi.
În timp ce România nu a mai atras nicio nouă investiţie majoră de mai bine de cinci ani de zile, ultima fiind cea a Daimler de la Sebeş, de 300 mil. euro, în ultimii doi ani Slovacia a atras noua uzină Jaguar Land Rover de 1,4 mld. euro, Ungaria a atras o nouă investiţie a Daimler de 1 mld. euro pentru a dubla uzina din Kecskemét, în timp ce Polonia a convins tot Daimler să investească 500 mil. euro într-o uzină de motoare. Dacă în 2016, la plecarea sa de la Dacia, Nicolas Maure sublinia faptul că la 100 de ani de la Marea Unire România nu are nicio autostradă care să traverseze Carpaţii sau o infrastructură modernă care să „unească“ provinciile istorice, în prezent Caracatzanis a subliniat faptul că pe lângă infrastructură trebuie investit şi în învăţământ. Pe de altă parte, în cei doi ani ai mandatului său, în România doar 15 km de autostradă au fost daţi în folosinţă, iar la autostrada Piteşti-Sibiu tot nu au început lucrările.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro