Fucţionează sancţiunile occidentale? După trei ani de război mai multe vase ruseşti sunt reparate în continuare în mari porturi europene. "Dacă aceste două şantiere navale ar fi inaccesibile, întregul sistem logistic ar fi pus sub semnul întrebării"
Şantierele navale din Uniunea Europeană repară vasele comerciale ruseşti, permiţând Moscovei să continue să transporte gaz prin Arctica în ciuda sancţiunilor occidentale, scrie FT.
Fără lucrările de întreţinere, furnizate de şantierul naval Damen din Brest, Franţa şi Fayard A/S din Danemarca, uzina de LNG Yamal din Rusia ar avea dificultăţi în accesarea pieţelor cruciale pe timpul iernii, când preţurile gazului din emisfera nordică sunt la cele mai ridicate niveluri.
Cele două şantiere navale au întreţinut 14 din cele 15 vase Arc7 care transportă gaz de la uzina Yamal LNG de pe coasta nordică a Rusiei.
"Dacă aceste două şantiere navale ar fi inaccesibile, întregul sistem logistic ar fi pus sub semnul întrebării", a declarat Malte Humpert, specialist în navigaţie la High North News, care a urmărit mişcările navelor.
Opt dintre vase au apelat la Damen, în timp ce Fayard a reparat nouă vase de la începutul războiului din Ucraina, în februarie 2022.
Eliminarea treptată a gazului rusesc este un obiectiv central al Comisiei Europene. Cu toate acestea, obiectivul de a reduce utilizarea combustibililor fosili ruşi în UE la zero până în 2027 a fost întârziat de o creştere a importurilor de LNG rusesc, majoritatea furnizate de Yamal.
Transportul gazelor se realizează pe vase care nu au steag rusesc, ci sunt înregistrate în ale ţări, precum Canda, reuşind astfel să ocolească sancţiunile internaţionale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro