GEN Z Lifestyle. Gen Z a înlocuit vinul fiert de pe pârtiile de schi cu shot-urile de Jagermeister. Băutura alcoolică este astăzi partenerul sporturilor de iarnă

Autor: Miruna Diaconu Postat la 15 ianuarie 2025 13 afişări

Jagermeister este, poate, cea mai cunoscută băutură alcoolică a Germaniei, fiind creată dintr-un amestec de peste 56 de ierburi şi mirodenii. Apărută în 1935, Jagermeister a devenit băutura tradiţională consumată pe pârtiile de schi din Germania sau Austria. Totuşi, acest trend a apărut mult mai târziu şi în România. Însă nu istoria bogată a acestei băuturi a câştigat tot mai mulţi consumatori, ci gustul şi efectele pe care aceasta le are.

GEN Z Lifestyle. Gen Z a înlocuit vinul fiert de pe pârtiile de schi cu shot-urile de Jagermeister. Băutura alcoolică este astăzi partenerul sporturilor de iarnă

♦ Brandul de băutură şi-a setat ca public-ţintă tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani. Cu toate că mulţi dintre consumatorii Jagermeister fac parte din această categorie, băutura este preferată şi de alţii.

Jagermeister este, poate, cea mai cunoscută băutură alcoolică a Germaniei, fiind creată dintr-un amestec de peste 56 de ierburi şi mirodenii. Apărută în 1935, Jagermeister a devenit băutura tradiţională consumată pe pârtiile de schi din Germania sau Austria. Totuşi, acest trend a apărut mult mai târziu şi în România. Însă nu istoria bogată a acestei băuturi a câştigat tot mai mulţi consumatori, ci gustul şi efectele pe care aceasta le are.

Astăzi, aproape că nu există apres ski pe pârtiile de schi din România care să nu aibă parteneriat cu Jagermeister, iar publicul-ţintă al acestei băuturi sunt chiar tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani, spune Daniel Dobriţă, director comercial al BDG Import, compania care are în portofoliu branduri precum Jack Daniel's, Finlandia şi Jagermeister. „Jagermeister are, în perioada iernii, o acoperire destul de mare atât din perspectiva prezenţei, cât şi a vizibilităţii, urmând oarecum şi trendurile care au fost formate în ţările dezvoltate precum Germania şi Austria, unde Jagermeister este de foarte mulţi ani băutura tradiţională.

Şi noi am reuşit oarecum să facem din Jagermeister o băutură care să fie asociată foarte mult cu sporturile de iarnă, schiuri, apres ski-uri şi petrecerile de după”, explică Daniel Dobriţă.

Jagermeister este o băutură alcoolică de tip lichior obţinută în urma unui proces de uscare a plantelor, lăsate la macerat ulterior  în apă şi alcool timp de cinci luni. Amestecul este filtrat, fiind apoi depozitat în butoaie de stejar timp de un an, ajungând astfel la o concentraţie de 35% alcool. La nivel mondial, Jagermeister este băutura asociată petrecerilor. 

Jagermeister a apărut ca fiind o băutură a vânătorilor, fiind folosită iniţial de vânători pentru a toasta pentru succesele lor la vânătoare. Eticheta şi sticla Jagermeister sunt aproape inconfundabile, având în centru capul de cerb cu o cruce.

Povestea acestui logo face referinţă de fapt la legenda Sfântului Hubert, un sfânt patron al vânătorilor.

Pe scurt, legenda spune că Hubert a avut o viziune pin care i-a apărut în pădure un cerb cu o cruce radiantă între coarne. Curt Mast, dezvoltatorul Jagermeister, a considerat că această imagine s-ar potrivi perfect pentru băutură.

Deşi, în România, Jagermeister are o istorie mult mai scurtă, băutura a reuşit să câştige popularitate, mai ales în rândul tinerilor.

„Gen Z nu mai bea acum vin fiert, ci Jagermeister”, spune Daniel Dobriţă.

Jagermeister este în topul băuturilor vândute la apres ski-uri. Alexandru Moldoveanu, administratorul apres ski-ului Panoramic din Sinaia, spune că Jagermeister este a doua băutură consumată, după bere, iar la mare distanţă se află vinul şi ceaiul.

„Consumatorii de Jagermeister sunt de toate vârstele, dar, într-adevăr, cei mai mulţi sunt tineri, din ce am observat eu în vânzările noastre”, spune Alexandru Moldoveanu.

Consumul de Jagermeister nu a crescut recent, ci acest trend a început cu mai mult timp în urmă, adaugă Moldoveanu. Însă vânzările de Jagermeister sunt în strânsă legătură cu starea vremii. Lipsa zăpezii nu afectează doar sezonul de schi, ci şi consumul de Jagermeister. Anul acesta, vânzările de Jagermeister au fost bune în contextul în care se anunţă cel mai bun sezon de schi din ultimii ani.

Totuşi, Jargemeister nu este doar o băutură pentru sezonul rece, ci şi pentru vară, strategia de promovare a acestei băuturi pe plan local ţintind, în special sezonul cald

„Drinking strategy-ul pe care îl avem noi pentru Jagermeister este ice cold shot. Vara este şi un moment potrivit pentru noi să promovăm brandul prin parteneriatele pe care le avem cu festivaluri, evenimente, concerte, unde Jagermeister-ul este unul dintre cele mai prezente branduri”, precizează Daniel Dobriţă.

El admite însă că, la nivel general, consumul de băuturi alcoolice este în scădere, fiind de altfel un trend la nivel global. Gen Z este mai moderată în ceea ce priveşte consumul de alcool.

„Această categorie de consumatori se pare, conform datelor pe care le avem şi noi, tendinţa de a se îndrepta către un consum mult mai moderat, nu neapărat că nu mai consumă deloc, dar o fac limitat, au o cantitate mai mică sau merg către băuturi cu o concentraţie de alcool mai scăzută”, precizează Daniel Dobriţă.

Gen Z nu vrea să se mai trezească dimineaţa cu dureri de cap, spune el, astfel că tinerii sunt mult mai atenţi la ce şi cât consumă.

„Am făcut nişte studii de consumatori, în special pentru Jagermeister, şi a reieşit foarte clar faptul că generaţia asta nu mai este dispusă să se trezească dimineaţa cu dureri de cap”, mai spune el.

Totuşi, aceste tendinţe nu înseamnă că băuturile alcoolice vor dispărea, însă producătorii de băuturi alcoolice vor fi nevoiţi să se adapteze constant cerinţelor pieţei, chiar să schimbe anumite aspecte la produsele pe care le produc.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bautura,
schi,
partii,
iarna

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.