GfK: O treime dintre români se aşteaptă ca economia să meargă mai bine şi doar 20% mai rău
2014 este cel mai bun an de la declanşarea crizei în ceea ce priveşte încrederea românilor în perspectivele financiare şi economice. Indicele general măsurat de Barometrul de Încredere a Consumatorului realizat de GfK pentru Comisia Europeană a atins o medie anuală de -28,6.
4 din 10 români afirmă că starea generală a economiei a suferit un regres anul trecut faţă de 2013. Cu toate acestea, situaţia arată mai bine decât în luna decembrie 2013, atunci când aproape 6 din 10 români considerau acelaşi lucru. Din ce în ce mai mulţi români privesc cu încredere următorul an, o treime dintre ei aşteptând ca economia să meargă mai bine şi doar 20% mai rău.
“Este prima dată în ultimii şapte ani când procentul celor care se uită cu încredere la viitorul economic al ţării îl depăşeşte pe cel al neîncrezătorilor, ceea ce ne face să aşteptăm o creştere a indicatorului măsurat de GfK şi în 2015. Încheierea unui an electoral intens, dar şi perspectivele de revenire a economiei globale, îi determină pe români să spere la un viitor mai bun”, afirmă Andi Dumitrescu, director general GfK România.
O treime dintre români spuneau în decembrie că situaţia financiară a familiei lor este mai dificilă decât în urmă cu 12 luni, în vreme ce 16% dintre locuitori credeau că aceasta este mai bună. Situaţia cunoaşte o îmbunătăţire faţă de finele anului trecut, când 44% din populaţie îşi vedea finanţele personale deficitare comparativ cu 2013.
În privinţa perspectivelor financiare, doar un sfert dintre cei chestionaţi au spus de-a lungul anului 2013 că acestea se vor înrăutăţi, peste 21% fiind optimişti. Procentul celor care cred că situaţia bugetului va fi stabilă în viitor a crescut faţă de 2013, de la 43% la 47%.
În decembrie 2013, percepţia asupra evoluţiei inflaţiei din ultimul an este mai bună decât în aceeaşi luna din 2013. Aproape 4 din 10 români cred că preţurile au fost mai ridicate în comparaţie cu anul anterior, faţă de 67% care credeau acelaşi lucru în ultima lună a anului 2013.
Perspectivele privind şomajul sunt mai bune decât în anii anteriori. Media peşimiştilor în 2014 se situează la 58% faţă de 66% în 2013 şi 63% în 2012.
Atunci când se referă la investiţiile în bunuri de folosinţă îndelungată, numărul celor care considerau în decembrie că nu este un moment bun pentru realizarea acestora în viitorul apropiat este în scădere faţă de decembrie 2012, 49% dintre români afirmând că nu intenţionează să cumpere un obiect important pentru locuinţă în următorul an, versus 52%.
Atitudinea faţă de economisire este relativ constantă – ca şi în decembrie 2013, doar 20% dintre români consideră că este o perioadă propice pentru a pune bani deoparte, iar 59% spun că veniturile lor abia reuşesc să le acopere cheltuielile curente. În acelaşi timp însă, procentul celor care spun că au datorii este într-o uşoară scădere, situându-se la 16%, comparativ cu 19% în decembrie 2013 şi 2012.
Informaţiile provin din Barometrul de Încredere a Consumatorului, studiu cofinanţat de Comisia Europeană şi realizat lunar de GfK România. Datele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste, eşantionul fiind de 1000 de persoane.
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România a înregistrat o cifră de afaceri de 19,2 milioane euro în 2013. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro