GFR, cel mai mare transportator de marfă pe calea ferată, ţinteşte afaceri de circa 1,3 mld. lei anul acesta: „Avem în plan investiţii în modernizarea şi achiziţia de material rulant, dar şi în facilităţi de transbordare a mărfurilor“
Grup Feroviar Român, cea mai importantă companie a grupului Grampet, liderul pieţei de transport marfă pe calea ferată, estimează o cifră de afaceri de 1,28 mld. lei anul acesta, în creştere faţă de 1,05 miliarde de lei anul trecut, potrivit oficialilor companiei. Pentru acest an, grupul are în plan investiţii în modernizarea şi achiziţia de material rulant, dar şi în facilităţi de transbordare a mărfurilor.
♦ A construit un terminal de transbordare a cerealelor în localitatea Dorneşti, judeţul Suceava, la frontiera cu Ucraina, o investiţie de 10 milioane de euro.
Grup Feroviar Român, cea mai importantă companie a grupului Grampet, liderul pieţei de transport marfă pe calea ferată, estimează o cifră de afaceri de 1,28 mld. lei anul acesta, în creştere faţă de 1,05 miliarde de lei anul trecut, potrivit oficialilor companiei. Pentru acest an, grupul are în plan investiţii în modernizarea şi achiziţia de material rulant, dar şi în facilităţi de transbordare a mărfurilor.
„Cel mai important proiect de investiţii este construcţia unui terminal de transbordare a cerealelor la frontiera cu Ucraina, în localitatea Dorneşti, judeţul Suceava. După o investiţie de 10 milioane de euro, acesta este cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa“, au transmis pentru ZF oficialii companiei.
Terminalul de la Dorneşti, primul operat de compania Grup Feroviar Român şi al cincilea operat de Grampet Group, are o capacitate maximă de 3 milioane de tone. Complexul este dotat cu o staţie de încărcare a vagoanelor şi una de descărcare, ce permit încărcarea şi descărcarea simultană a opt vagoane.
„Noul complex de la Dorneşti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale şi produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanţa“.
Pe lângă terminalul construit, planurile companiei vizează investiţii în modernizarea şi achiziţia de material rulant, precum şi în facilităţi de transbordare a mărfurilor. Transportatorul operează cu 400 de locomotive şi 16.000 de vagoane, potrivit oficialilor. GFR a reuşit în fiecare an să aibă profit, faţă de compania de transport feroviar de stat.
Mai mult, compania şi-a crescut EBITDA la 153 mil.lei anul trecut şi a ajuns la 2.522 de angajaţi. Transportatorul a reuşit să depăşească pragul de un milliard de lei cifră de afaceri încă din 2022.
O altă provocare este deficitul de forţă de muncă în industria feroviară, motiv pentru care compania a investit în ultimii ani în formarea profesională a celor care sunt interesaţi de acest domeniu. „Şcoala GFR este un proiect de succes, care a contribuit la formarea a peste 1.200 de persoane începând cu anul 2017“.
Grup Feroviar Român (GFR) este înfiinţat în urmă cu mai bine de 20 de ani. Grupul din care face parte deţine fabricile Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova şi Electroputere VFU Craiova. Divizia internaţională a grupului Grampet generează aproximativ 30% din cifra de afaceri anuală, grupul fiind prezent în zece ţări europene, potrivit ultimelor date.
RELOC Craiova şi Electroputere VFU Paşcani, companii din cadrul grupului Grampet, au semnat anul trecut contracte pentru modernizarea de locomotive şi vagoane cu CFR Călători. „Suntem pregătiţi să respectăm termenele de predare pentru cele 19 locomotive electrice 5100 kW care vor fi transformate de RELOC Craiova în locomotive electrice cu motoare electrice de tracţiune asincrone (contract de 91,1 mil. euro), dar şi pentru cele 42 de vagoane ale SNTFC CFR Călători care vor fi modernizate în cadrul fabricii Electroputere VFU Paşcani, un contract de 66,9 mil. euro“, potrivit oficialilor grupului.
Eficienţa transportului feroviar de marfă din România este mult sub a celui din ţările din regiune, trenurile de marfă circulă cu o viteză medie de 14-17 km pe oră, potrivit ultimelor date din piaţă, aceasta fiind principala problemă cu care se confruntă jucătorii de pe calea ferată.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro