Un gigant hotelier cu origini americane se extinde, în sfârşit, în România: „Obişnuiam să aud oameni spunând că acest brand este prea scump pentru piaţa românească şi cred că această percepţie s-a schimbat”. Când se deschid primele unităţi şi ce vor oferi acestea pentru turişti
„De fapt, Hyatt a căutat oportunităţi de a veni în România de mulţi ani. Pentru a putea stabili o prezenţă, totuşi, este nevoie de un investitor dispus, un proiect de dimensiune potrivită într-o locaţie potrivită şi un produs şi un model de afaceri care să răspundă atât aşteptărilor investitorului, cât şi cerinţelor pieţei – cumva aceşti factori nu s-au aliniat pentru Hyatt în trecut”, răspunde Takuya Aoyama, vicepreşedinte dezvoltare pentru Europa, Africa, Orientul Mijlociu şi Asia de Sud-Vest al Hyatt International, referindu-se la interesul arătat pieţei locale recent de gigantul cu origini americane. Hyatt şi-a anunţat oficial intrarea pe piaţa din România odată cu semnarea, pe 28 octombrie 2024, a unui contract de franciză pentru Hyatt Regency Aro Palace Braşov – primul hotel din ţară operat sub umbrela grupului american.
Acordul a urmat unei scrisori de intenţie încheiate la începutul aceluiaşi an, în februarie, şi marchează începutul unei transformări majore a emblematicului hotel din centrul Braşovului, care va intra într-un amplu proces de renovare începând cu 2026. Redeschiderea sub brandul Hyatt Regency este programată pentru anul 2027. În paralel, grupul american pregăteşte extinderea în Bucureşti, printr-un parteneriat cu Nusco Imobiliara, în cadrul proiectului Nusco City.
Aici vor fi dezvoltate două unităţi hoteliere – Hyatt Place şi Hyatt House – care vor totaliza 270 de camere şi vor beneficia de o investiţie estimată la peste 42 de milioane de euro. „Obişnuiam să aud oameni spunând că Hyatt este prea scump pentru piaţa românească şi cred că această percepţie – pe lângă faptul că este un fel de legendă urbană, având în vedere că abordarea Hyatt faţă de proiecte este destul de flexibilă – s-a schimbat pe măsură ce economia românească a crescut şi investitorii au devenit mai încrezători”, mai spune Aoyama.
Hyatt priveşte România nu doar ca o piaţă de destinaţie, ci şi ca un teren fertil pentru dezvoltări multiple, sub diferite branduri din portofoliul său global. Bucureştiul este considerat o locaţie firească pentru extindere, iar grupul are în vedere aici branduri precum Hyatt Regency, Grand Hyatt, dar şi concepte lifestyle precum Andaz sau Thompson – mărci care mizează pe design contemporan, servicii personalizate şi o experienţă sofisticată, adaptată stilului de viaţă al noilor generaţii de călători. „Mi-ar plăcea să văd Hyatt Regency, Hyatt Place sau unul dintre brandurile noastre soft şi în alte oraşe mari din România, cum ar fi Cluj, Iaşi, Timişoara, Constanţa şi Craiova”, spune Aoyama. În viziunea sa, aceste dezvoltări pot lua forma unor contracte de management sau francize, în funcţie de specificul fiecărei pieţe şi de partenerii locali. În plus, România oferă un teren promiţător şi pentru proiecte de tip resort, într-o piaţă în care combinaţia dintre natură, tradiţie şi infrastructură modernă poate genera un avantaj competitiv puternic. „Cred că România s-ar descurca foarte bine în zona de leisure – oportunităţile pentru resorturi nu ar trebui ignorate.”
Întrebat despre ce a fost cel mai dificil în procesul de intrare pe piaţa românească, Aoyama recunoaşte: „Trebuie să convingi piaţa să meargă cu o companie care nu are încă un istoric local. Este greu când competitorii tăi sunt cu 20 de ani înainte – ei au avut timp să înveţe piaţa, să-şi construiască echipe şi relaţii.” Totuşi, avantajele nu lipsesc. Hyatt beneficiază de o imagine de brand solidă, cunoscută şi apreciată de clienţi, dar şi de parteneri din industrie. „Vizitez România încă din anii ’90, aşa că mi-ar plăcea să cred că ştiu câte ceva despre această ţară.” Pe termen mediu şi lung, rolul Hyatt în România se conturează în două direcţii: atragerea şi formarea de talente locale şi creşterea vizibilităţii României pe scena internaţională. „Dacă România continuă să îşi dezvolte economia şi să câştige importanţă ca jucător în afacerile euro-atlantice, aşa cum face Polonia, atunci sectorul ospitalităţii ar trebui să se bucure de o creştere susţinută. Doar că, fiind vorba de România, nu ştii niciodată cu adevărat!”, spune Takuya Aoyama. Într-o regiune în continuă transformare, Hyatt pare gata să joace un rol din ce în ce mai activ – cu România în prim-plan.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro