Giuseppe Lavazza, preşedintele grupului italian Lavazza: România este o ţară foarte importantă pentru grupul nostru, a avut mereu tendinţa de a creşte din punctul de vedere al consumului de cafea
Grupul italian Lavazza, activ pe piaţa cafelei, are în vedere să se dezvolte în România, unde cererea de cafea este în continuă creştere, în ciuda unui context economic dificil, la fel ca în restul Europei.
♦ Dacă în 2020, o pondere de 60% din cifra de afaceri înregistrată de Lavazza venea din Italia, iar restul era contribuţia pieţelor internaţionale, în prezent Italia contribuie doar cu 30%, ceea ce înseamnă o expansiune internaţională intensă.
Grupul italian Lavazza, activ pe piaţa cafelei, are în vedere să se dezvolte în România, unde cererea de cafea este în continuă creştere, în ciuda unui context economic dificil, la fel ca în restul Europei.
„Ultimii ani au fost marcaţi de pandemia de COVID-19, iar mediul economic încă este complicat din cauza problemelor geopolitice, generate de războiul dintre Ucraina şi Rusia, a inflaţiei, care rămâne o problemă majoră, a riscurilor de recesiune“, a spus Giuseppe Lavazza, preşedintele grupului Lavazza, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurate la Paris, cu ocazia turneului de tenis Roland Garros, unde Lavazza este şi în acest an partener.
Grupul a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 2,7 miliarde de euro, după o creştere de 17% faţă de anul precedent, atingând astfel nivelul anterior pandemiei, din 2019. „Obiectivul este ca, în următorii ani, până în 2026, să ajungem la o cifră de afaceri de 4 miliarde de euro.“
Această majorare ar urma să vină pe fondul creşterii organice, dar şi al achiziţiilor, la fel cum s-a întâmplat şi până acum, ţinând cont că, în 2011, Lavazza înregistra afaceri de aproximativ un miliard de euro.
„Nu am renunţat la investiţii, am ţinut garda sus pentru a păstra producţia într-un echilibru. Vrem să ne consolidăm prezenţa pe segmentele care înregistrează cea mai mare dinamică, adică cel de cafea boabe şi cel de capsule“, a mai spus Giuseppe Lavazza.
Dacă în 2020, o pondere de 60% din cifra de afaceri înregistrată de Lavazza venea din Italia, iar restul era contribuţia pieţelor internaţionale, în prezent Italia contribuie doar cu 30%, ceea ce înseamnă o expansiune internaţională intensă.
România se numără printre ţările în care Lavazza s-a dezvoltat în ultimii ani şi plănuieşte s-o facă în continuare.
„România este o ţară foarte importantă pentru grupul nostru, a avut mereu tendinţa de a creşte din punctul de vedere al consumului de cafea, este o piaţă care merge foarte bine. Vrem să creştem“, a adăugat preşedintele grupului Lavazza.
Grupul italian Lavazza este prezent în peste 140 de ţări şi are şase fabrici, localizate în Italia (trei unităţi), Franţa, India şi Brazilia. Compania italiană, cu o istorie de peste 120 de ani, lucrează pe plan local cu trei distribuitori – Aquila, General Vending şi Eur Comtur, care sunt responsabili pentru brandul Lavazza pe diferite canale, respectiv retail modern, HoReCa, serviciul de cafea la birou (OCS) şi vendomate, fiecare dintre aceşti distribuitori având experienţă pe aria sa.
Potrivit unei analize pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, un român consumă în medie, într-un an, 2,5 kilograme de cafea, echivalentul a 300-400 de espresso, respectiv o astfel de băutură pe zi. Deşi consumul local de profil a crescut în ultimii cinci ani de la 2,2 la 2,5 kilograme per capita, România este în continuare departe de a fi printre cei mai avizi băutori ai acestei licori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro