Google, acuzat că şi-a schimbat designul reclamelor astfel încât să pară că de fapt sunt rezultate la căutările făcute de utilizatori
Diferenţa dintre modul în care arată reclamele plătite de companii şi rezultatele organice la căutările făcute de utilizatori pe Google au devenit insesizabile odată cu o modificare de design pe care gigantul american a început să o implementeze, scrie publicaţia The Verge. Odată cu această modificare singura diferenţă dintre reclame - pentru care Google primeşte bani dacă utilizatorii dau clic pe ele - şi rezultatele organice generate de motorul de căutare este reprezentată de un mic semn, alb-negru, pe care scrie „Ad” (reclamă - n. red.).
Gigantul american este deja acuzat că odată cu aceste modificări utilizatorii sunt păcăliţi să dea clic mai des pe reclame decât anterior, când diferenţa dintre mesajele plătite şi cele generate natural de căutare era mai vizibilă.
„Tehnic încă există etichete pentru reclame şi rezultatele organice, dar e greu să nu ajungi la concluzia că acum este greu să-ţi dai seama imediat unde se termină reclamele”, scrie Alex Hern de la publicaţia The Guardian, citat de The Verge. În trecut, Google avea o abordare complet diferită, notează publicaţia. „Până în 2013 reclamele aveau un fundal colorat complet diferit de rezultatele organice la căutări. Chiar şi după aceea fundalul colorat al reclamelor le permitea utilizatorilor să vadă imediat care sunt reclamele”.
Reprezentanţii Google au declarat că modificarea are ca ţintă simplificarea designului, care să ajute utilizatorii să „digere mai uşor informaţia”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro