Gourlet, Sanofi România: Sistemul sanitar ar trebui perceput ca o precondiţie a prosperităţii economice
Christophe Gourlet, country manager al Sanofi România şi Moldova, susţine că sistemul sanitar în ansamblu ar trebui perceput ca o investiţie, şi nu un cost, întrucât sănătatea oamenilor influenţează rezultatele economice din perspectiva productivităţii, a cererii de forţă de muncă, a capitalului uman şi a cheltuielilor publice.
Business Magazin: Care vor fi efectele principale ale actualizării listei de medicamente compensate asupra pacienţilor români? În ce măsură actualizarea listei reprezintă o cheltuială sau o economie pentru bugetul de stat?
Gourlet, Sanofi România: Pacienţii trebuie să fie în centrul tuturor activităţilor noastre, iar în România trebuie să aibă dreptul de a beneficia de acces la sănătate asemeni oricărui cetăţean european. De aceea actualizarea listei de medicamente compensate este o problemă majoră; avem nevoie de măsuri imediate pentru a îmbunătăţi accesul la tratament şi la inovaţie şi pentru a reduce inegalităţile. Dar trebuie să avem în vedere că pot apărea probleme încercând să introducem într-un singur an terapii ce au stat pe lista de aşteptare 6 ani. Industria, alături de autorităţi trebuie să găsească o soluţie pentru a gestiona această discrepanţă în contextul controlului costurilor sau deficitului public redus.
Sistemul sanitar în ansamblu ar trebui perceput ca o investiţie, şi nu un cost, mai degrabă ca o precondiţie a prosperităţii economice. Sănătatea oamenilor influenţează rezultatele economice din perspectiva productivităţii, cererii de forţă de muncă, capitalului uman şi cheltuielilor publice. Noile medicamente joacă un rol important, reducând povara bolilor şi permiţând astfel pacienţilor să se întoarcă la activităţi productive şi astfel să contribuie la dezvoltarea pe termen lung a ţării.
Business Magazin: Care este impactul taxei de clawback asupra profitabilităţii industriei şi în ce măsură această taxă descurajează investiţiile în România?
Gourlet, Sanofi România: Taxa de clawback, în forma sa actuală, poate fi eficientă din perspectiva statului, însă nu răspunde la nevoia pacienţilor de a creşte gradul de accesibilitate şi disponibilitate a medicamentelor. Nu are un impact clar asupra modului în care sunt prescrise medicamentele şi nici nu răspunde mai bine nevoilor esenţiale care momentan sunt neacoperite, nefacilitând în niciun fel accesul la inovaţie.
Şi nu în ultimul rând, taxa clawback are efecte negative majore asupra tuturor companiilor farmaceutice, întrucât nu este transparentă, este impredictibilă, nesustenabilă şi inechitabilă, forţând industria să plătească conform preţului de la raft care include marjele farmaciilor şi distribuitorilor.
Trebuie să stabilim o abordare integrată – începând cu creşterea bugetului alocat pentru consumul de medicamente la nivelul real de pe plan local, continuând cu introducerea unei metodologii mai eficiente de stabilire a preţurilor şi cu o alocare mai bună a resurselor existente, luând în calcul şi un control eficient al costurilor pentru medicamente. Şi, în final, în cazul în care se înregistrează în continuare o depăşire a bugetului de cheltuieli alocat medicamentelor, este nevoie de o taxă clawback sustenabilă şi mai predictibilă . Doar în acest mod putem asigura continuarea investiţiilor, putem atrage noi fonduri pentru sistemul de sănătate şi putem satisface mai bine nevoile pacienţilor.
Business Magazin: Cum este percepută România de către grupul din care faceţi parte şi cât de atractivă este ţara noastră pentru realizarea de investiţii noi (creşterea personalului, înfiinţarea de noi unităţi de producţie)?
Gourlet, Sanofi România: România este şi va rămâne în continuare o piaţă strategică pentru Grupul Sanofi. Iar Grupul Sanofi şi-a asumat angajamentul de a rămâne un partener de încredere al autorităţilor locale pentru a răspunde mai bine provocărilor actuale în beneficiul pacienţilor.
Mai mult, România este foarte importantă pentru noi şi datorită activităţii industriale pe care o desfăşurăm. Fabrica Zentiva şi-a câştigat o poziţie foarte bună în cadrul reţelei industriale Sanofi pe plan internaţional, fiind recunoscută pentru calitatea la standarde europene şi performanţa obţinută la costuri mici, adaptabilitatea la noi tehnologii şi, de asemenea, pentru expertiza în domeniu a angajaţilor. Vom continua implementarea planului nostru de investiţii în unitatea de producţie, precum şi sporirea activităţii de export în anii ce urmează. Am investit aproximativ 14,3 milioane de euro în perioada 2009 – 2013 şi intenţionăm să investim alte 7 milioane de euro până în 2016.
În ceea ce priveşte atragerea de investiţii suplimentare, planurile noastre depind în mare măsură de mediul în care operăm. Cu siguranţă că avem nevoie de mai multă stabilitate şi mai puţine schimbări de natură politică pentru a crea un mediu sănătos care să faciliteze creşterea sustenabilă.
Suntem foarte conştienţi atât de oportunităţi, cât şi de provocări, iar planul nostru este ca alături de cei 700 de angajaţi pe care îi avem în România (implicaţi în operaţiuni comerciale, dar şi industriale) să ne consolidăm poziţia pe piaţa locală, aducând speranţă şi soluţii pentru pacienţi cu ajutorul portofoliului nostru extins şi complex: produse inovatoare, medicamente generice, vaccinuri, produse eliberate fără prescripţie medicală şi terapii pentru boli rare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro