GPL, GNC, benzină şi diesel. Care poluează mai mult?
Benzina creşte. Motorina, şi ea. Preţurile lor cresc. Nu cantitatea de carburant pe care o luăm cu aceiaşi bani. Din păcate.
Acum un an dădeam cu 70 de lei mai puţin pe un plin. Şi nu sunt semne că o să scadă preţul pe litru. Da, preţul barilului nu justifică preţul la pompă. Au grijă accizele şi supraaccizele să-l dea peste cap. Şi pe noi peste puterea financiară.
În aceste condiţii, lumea trece pe gaz. Sunt din ce în ce mai mulţi care preferă soluţia asta. 200.000 de cumpărători de maşini noi au ales GPL anul trecut în Europa (+16.5% Vs. 2016). Ok, din 15 mil. de maşini câte se cumpără într-un an în UE, nu reprezintă mare lucru. Dar nu avem şi socoteala celor care trec postvânzare la soluţia asta de ardere.
Am lămurit-o că într-un ciclu de exploatare normal al unei maşini – în durata de viaţă prescrisă – nu e nicio problemă să arzi gazul. Din acest motiv sunt producători renumiţi care au în oferta de maşini noi, direct din showroom, adaptarea la gaz. În termenii unei garanţii de 5 sau 7 ani cât oferă unii, nu sunt proşti să-şi dea scu stângu’-n dreptu’.
Preţul unui litru de gaz petrolier lichefiat e 2.24 lei. Maşina consumă un pic mai mulţi litri de gaz decât de benzină sau diesel, însă preţul de aproape 2.5 ori mai mic, acoperă acei 2-3 litri de gaz pe care îi consumă maşina în plus la 100 km.