Grupul Ahold Delhaize şi Mega Image au anuntat că se află în discuţii cu Consiliul Concurentei pentru un set de angajamente specifice concentrărilor economice, în contextul preluării retelei Profi
Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize şi reţeaua Mega Image au anuntat joi că se află în prezent în discuţii detaliate cu Consiliul Concurentei pentru a elimina îngrijorările exprimate de acesta cu privire la mediul concurential în contextual preluării retelei de magazine Profi.
Consiliul Concurenţei a comunicat miercuri că există o serie de îngrijorări concurenţiale referitoare la tranzacţia prin care Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) preia Profi Rom Food S.R.L. Astfel, pe unele pieţe locale, unde sunt prezente cele două reţele, operaţiunea poate conduce la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor pentru achiziţia de produse alimentare, şi de asemenea, tranzacţia ar putea genera efecte negative asupra activităţii unor furnizori având în vedere, pe de o parte, reducerea numărului de companii achizitoare şi, pe de altă parte, consolidarea poziţiei Mega Image pe piaţa de achiziţii, a precizat autoritatea de concurentă.
În replica, Ahold Delhaize, care detine Mega Image în România, a declarat astăzi că semnalarea îngrijorărilor formulate de către autoritatea de concurenţă reprezintă o etapă firească în procesul de autorizare a tranzacţiei, prevăzută de legislaţia aplicabilă.
” Ahold Delhaize şi Mega Image lucrează în momentul de faţă la un set de angajamente corespunzătoare şi adecvate, conform prevederilor legale aplicabile în materie de concentrări economice, urmând procedura specifică în faţa Consiliului Concurenţei. Avem convingerea că angajamentele ce vor fi propuse autorităţii de concurenţă vor fi satisfăcătoare şi adecvate pentru a elimina îngrijorările formulate”, se arată în comunicatul Mega Image.
În toamna anului trecut, grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize a anunţat că va cumpăra Profi de la fondul de investiţii Mid Europa Partners în schimbul sumei de 1,3 mld. euro (pre-IFRS). Tranzacţia include peste 1.700 de magazine prezente în 850 de localităţi din România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro