Grupul elen OTE: În România, excluzând veniturile din servicii IT&C, segment de business din care ieşim gradual, veniturile Telekom Mobile sunt în uşoară scădere - ceea ce reprezintă o îmbunătăţire semnificativă faţă de trimestrele anterioare. Premieră: mai mulţi abonaţi decât utilizatori cu cartele

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 22 februarie 2024 51 afişări

Grupul elen OTE: În România, excluzând veniturile din servicii IT&C, segment de business din care ieşim gradual, veniturile Telekom Mobile sunt în uşoară scădere - ceea ce reprezintă o îmbunătăţire semnificativă faţă de trimestrele anterioare. Premieră: mai mulţi abonaţi decât utilizatori cu cartele

Telekom România Mobile, operatorul numărul patru de pe piaţa locală de telefonie mobilă, a raportat venituri totale de 77,5 mil. euro în trim. 4 2023, în creştere cu 6,2% faţă de anul anterior, pe fondul înregistrării în contabilitate a unor încasări din segmentul de servicii IT&C, business din care compania va ieşi gradual, conform rezultatelor financiare publicate de grupul elen OTE, proprietarul operatorului. Fără veniturile din IT&C compania ar fi raportat venituri în scădere uşoară, notează OTE, subliniind că o scădere uşoră reprezintă de fapt o veste bună faţă de performanţa din trimestrele anterioare.

„Veniturile totale ale Telekom Romania Mobile (TKRM) s-au ridicat la 77,5 milioane de euro în trimestrul 4, în creştere cu 6,2% faţă de anul precedent, reflectând în principal creşterea bruscă a categoriei alte venituri, datorată recunoaşterii veniturilor din proiecte IT&C în trimestrul respectiv; aceste venituri vor scădea în trimestrele următoare, deoarece compania se retrage treptat din această activitate.

Excluzând impactul veniturilor din proiecte ITC&, veniturile ar fi fost în uşoară scădere, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire semnificativă faţă de tendinţele recente”, conform OTE.

De altfel, veniturile din servicii mobile ale Telekom Romania Mobile au scăzut cu 12% în trim. 4 din 2023, la 43 mil. euro, pe fondul scăderii bazei de clienţi cu 9%, la 3,8 mil. clienţi. Baza de clienţi cu abonament a urcat la 3%, la 1,9 milioane, dar pe segmentul de cartele compania a raportat o scădere de 19%, la 1,8 mil. utilizatori.

„Operaţiunile din România continuă să fie afectate de reducerile tarifelor de terminare a apelurilor mobile, iar o reducere suplimentară de 50% a fost instituită de la începutul anului 2024. 

TKRM a obţinut încă un an de creştere a bazei sale de abonaţi la telefonie mobilă, ajungând la 1,9 milioane de abonaţi, ceea ce reprezintă o creştere de 3,3% de la an la an. Adaosurile nete de abonaţi din trimestru s-au situat la 33.000, stabilind cadrul pentru îmbunătăţirea veniturilor viitoare. Performanţa segmentului preplătit a fost afectată de anumite campanii implementate în 2022. 

Profitul operaţional ajustat (EBITDA) s-a situat la 4,1 mil. euro zero în trim. 4 22, influenţat de anumite ajustări. La nivelul întregului an, TKRM a înregistrat un EBITDA ajustat de 17,0 mil. euro, faţă de 38,0 mil. euro în 2022, în principal din cauza costurilor mai mari cu energia, a renunţării la operatorul virtual de telefonie mobilă şi a impactului anumitor activităţi de fidelizare a clienţilor.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
venituri,
scadere,
romania,
abonati,
ote,
reprezentare,
business

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.