Gunoiul unuia, comoara altuia: de ce o sticlă goală valorează 300 de dolari
Trăim într-o epocă în care falsurile sunt la mare căutare: ştiri false, tablouri, genţi contrafăcute şi chiar vinuri contrafăcute. În urmă cu câţiva ani, ziarul Sud Ouest a estimat că 20% din vinurile de pe piaţă ar putea fi contrafăcute, scrie Bloomberg.
Cea mai mare problemă o reprezintă China unde piaţa de vin a explodat, iar valoarea estimată pentru 2019 este de 69,3 miliarde de dolari.
În 2016, autorităţile italiene au confiscat 9000 de sticle Moet contrafăcute, cu o valoare de retail de 375,000 de dolari. De asemenea, tot italienii au descoperit şi o rezervă de 40,000 de ambalaje Moët ce valoarau aproape 2 milioane de dolari.
Un caz remarcabil a fost cel din 2014 când Rudy Kurniawan a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru că a vândut vin contrafăcut în valoare de 20 de milioane de dolari. Kurniawan ar fi băut sticle de vin scumpe la restaurante, apoi ar fi cerut să-i fie date sticlele goale "pentru colecţie" pe care apoi le umplea cu vin şi le vindea. Pentru ca acest lucru să nu se mai întâmple unii producători marchează cu X sticlele goale, iar alţii chiar le sparg. Producători ca Lafite-Rothschild şi Ornellaia folosesc un nou tip de sticker "Bubble Tag" ce conţin un cod unic pentru fiecare sticlă, precum amprentele.
Scriitorul Mark Oldman a declarat pentru Bloomberg că are 30 de sticle goale de vin din 1996 La Tâche, fiecare valorând 300 de dolari, iar valoarea pe piaţa neagră ar ajunge chiar la 27,000 de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro