Heineken şi-a menţinut cifra de afaceri la 1,2 mld. lei, dar profitul a crescut cu 17%. Piaţa berii a crescut cu 0,5% în 2020, susţinută de consumul de acasă
Heineken România, unul dintre cei mai mari producători de pe piaţa naţională a berii, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 1,26 mld. lei, similară cu cea din 2019, când a avut 1,23 mld. lei, în contextul în care vânzările de bere din HoReCa au scăzut anul trecut şi piaţa berii a stagnat.
Heineken România, unul dintre cei mai mari producători de pe piaţa naţională a berii, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 1,26 mld. lei, similară cu cea din 2019, când a avut 1,23 mld. lei, în contextul în care vânzările de bere din HoReCa au scăzut anul trecut şi piaţa berii a stagnat.
Compania Heineken, condusă pe plan local de Dan Robinson din 2018, a avut anul trecut şi un profit net în creştere cu 17% faţă de anul precedent, ajungând la 137,5 milioane de lei, conform datelor furnizate de reprezentanţii businessului. Ei au răspuns la întrebările ZF, trimise cu ocazia realizării unei noi ediţii a anuarului de business „Cei mai mari jucători din economie”. Spre comparaţie, deşi profitul a fost în creştere, cel mai profitabil an pentru companie a fost anul 2012, atunci când a avut un profit net de 185,5 milioane de lei, arată datele publice.
Grupul olandez Heineken are patru fabrici în România, la Miercurea-Ciuc, Craiova, Constanţa şi Târgu-Mureş şi anul trecut a avut un număr de 1.106 angajaţi, mai puţin cu 66 decât în anul 2019. De altfel, în 2020, la nivel global, Heineken a anunţat că va elimina 8.000 de poziţii şi că urmăreşte reduceri de costuri de 2 mld. euro pe doi ani în condiţiile în care pandemia a dat industriei băuturilor cea mai grea lovitură din ultimele decenii.
Compania are în portofoliu mărci de bere precum Heineken, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau şi Neumarkt şi mărci de cidru precum Strongbow sau Cidru Mândru.
Ursus Breweries este lider pe piaţa berii şi unul dintre concurenţii Heineken, alături de Bergenbier şi URBB.
Piaţa berii a înregistrat o evoluţie stabilă în 2020, de 0,5% în volum, până la 16,75 milioane hectolitri. În acelaşi timp, ponderea sectorului HoReCa în vânzările de bere a scăzut la 8%, de la 15% în anul anterior, în contextul restricţiilor impuse din cauza situaţiei generate de coronavirus, care au afectat puternic sectorul ospitalităţii, arată datele Asociaţiei Berarii României.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro