Hobby de CEO. Bogdan Florea, fondator şi co-CEO Connections Consult: „Cea mai importantă regulă este, oarecum implicit, să încerci să faci ceea ce îţi place - atât ca hobby, cât şi în viaţa profesională”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 19 iunie 2024 199 afişări

PREFERINŢE:

CUVÂNT: perseverenţa

CARTE: „Antifragile”, Nassim Taleb

PERSONALITATE: extrovertit

SPORTIV: sailing

TIP DE VACANŢĂ: beach & sea

DESTINAŢIE DE VACANŢĂ: Mediterana


Sunt importante şi sinceritatea, dar şi cunoaşterea limitelor proprii şi ale velierului, respectiv afacerii, enumeră Bogdan Florea, fondator şi co-CEO al furnizorului de soluţii şi servicii IT Connections Consult, principalele reguli importante deopotrivă în business dar şi în sfera hobby-ului său.

Conform previziunilor referitoare la 2024, veniturile totale ale firmei pe care a înfiinţat-o ar urma să se plaseze la 122 de milioane lei, ceea ce reprezintă o creştere accelerată de 49% faţă de nivelul bugetat în 2023. În ceea ce priveşte profitul net, acesta ar urma să ajungă la 8,8 milioane de lei, în creştere cu 57% faţă de nivelul bugetat în 2023, cu concentrare pe avansul EBITDA. Connections este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, segmentul Premium, sub simbolul bursier CC. Anul trecut, compania a înregistrat o creştere de 203% a cifrei de afaceri, iar profitul net a bifat un plus de 162% şi a depăşit pragul de 11 milioane de lei. Creşterea faţă de nivelul înregistrat în 2021 este şi mai spectaculoasă, în acel an profitul net raportat fiind de 3 milioane de lei (de aproape patru ori mai mic decât în 2023). În prezent, Connections are 320 de angajaţi şi este lider de piaţă în proiecte complexe de transformare digitală din România, cu centre de livrare în Bulgaria şi Serbia, birouri de vânzări în SUA şi Marea Britanie şi reprezentanţi în Germania şi Orientul Mijlociu. Compania este specializată în Intelligent Automation, IT Infrastructure Support, Digital Business Process Management şi Software Development on Demand.

Firma mizează pe o creştere a veniturilor diviziei Software Development, susţinută atât prin dezvoltarea unor proiecte consistente din sectorul public, cât şi prin extinderea portofoliului său de soluţii specializate. Divizia va marca, estimativ, o creştere medie compusă de 60%, în timp ce linia Service Delivery va avea o creştere estimată la 3%, fiind însă în continuare o sursă semnificativă de venituri şi un pilon strategic în cadrul grupului. Acţiunile CC sunt pe plus cu 40,4% anul acesta şi 97,3% în ultimele 12 luni, la o valoare de piaţă de 105 milioane de lei. Societatea este controlată de fondatorul şi co-CEO-ul Bogdan Florea, cu 67,4% din capitalul social.

Grupul îşi propune să se concentreze la nivel intern pe consolidarea structurii de guvernanţă corporativă şi dă startul pregătirilor pentru trecerea pe piaţa principală a BVB. Primul demers planificat este extinderea Consiliului de Administraţie cu două locuri, măsură care va aduce bordului o expertiză diversificată şi va îmbunătăţi procesele de luare a deciziilor în cadrul companiei.

1. Ce hobby aveţi şi cât timp îi dedicaţi? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?

Mi-a plăcut dintotdeauna marea. În timp, pe măsură ce au trecut anii, am călătorit în diverse feluri pe mare: bărci, catamarane, ferryboat. Cred că mai degrabă mă atrage ideea şi senzaţia de a fi „pe mare”, mai mult chiar decât sportul în sine.

Îmi place sailingul cu veliere, îmi place să merg la regate, dar şi în croaziere de relaxare. Am timp limitat, dar încerc să ajung de câte ori pot la Limanu, unde pot avea o experienţă frumoasă pe Marea Neagră.

În timpul verii, nu ratez Mediterana şi/sau Adriatica. Mi-ar plăcea să concurez la regate în mări reci, să traversez Atlanticul şi să navighez în Oceanul Indian.

Totul a început în grupul meu de prieteni, dintre care unii făcuseră cunoştinţă cu tainele navigaţiei cu ceva timp înaintea mea. Prin „contagiune”, microbul m-a atins şi pe mine, dar terenul era deja propice, având în vedere atracţia pe care o aveam pentru apă.

2.  Ce corespondenţe există între acest hobby / sport şi afaceri?

Navigaţia pe mare, sailing-ul în particular, este un sport care dezvoltă o sumedenie de deprinderi utile şi în business: atenţia la detalii, gândirea analitică, integrarea unor elemente din diverse arii de cunoaştere (fizică, meteorologie, matematică, geografie), lucrul în echipă (esenţial pe mare), rezistenţa fizică şi psihică. Toate sunt componente pe care le regăseşti într-un fel sau altul în personalitatea oamenilor de business.

3. Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri / pentru afacere?

Eu practic sailing-ul pentru satisfacţia personală şi încerc, pe cât se poate, să nu amestesc partea personală cu cea profesională. Da, hobby-urile pot fi modalităţi de conectare şi networking care, la rândul lor, pot ajuta în business. Doar că limita între muncă şi viaţa privată este mult mai importantă. Sunt momente în care cele două se întrepătrund, dar sănătos este să fie rare.

4. Ce beneficii are hobby-ul pentru dvs.?

Mă deconectez şi primesc, aproape de fiecare dată, o perspectivă diferită asupra vieţii. Ajută la diversificare, la evadarea din cotidianul profesional şi îmi reîncarcă bateriile.

5. Există regulile aplicabile în hobby şi în afaceri? Dacă da, care?

Cea mai importantă regulă este, oarecum implicit, să încerci să faci ceea ce îţi place - atât ca hobby, cât şi în viaţa profesională. De fapt, hobby-ul, prin excelenţă, înseamnă să practici activităţi care îţi fac plăcere şi te bucuri de timpul petrecut în acest fel. La fel şi în business, ideal este să găseşti satisfacţie în activitatea de zi cu zi, altfel, pe termen lung, randamentul şi stima de sine scad vertiginos.

O altă regulă este să fii sincer cu tine însuţi.

Când navighezi (vorbesc acum strict despre sailing ca hobby), este foarte important să fii conştient de limitele tale şi ale velierului pe care te-ai îmbarcat. Altfel, minţindu-te singur, rişti să pui în pericol nu doar pe tine, ci şi pe ceilalţi membri ai echipajului.

Este similar şi în business: în general, de afacerea respectivă depind clienţi, angajaţi şi furnizori, nu doar antreprenorul. Este important ca acesta din urmă să aibă simţul măsurii şi să evalueze realist limitele strategiei sale, precum şi pe cele ale propriului profil uman. Altfel, mergând pe o abordare de tip „wishful thinking”, evoluţia poate fi imprevizibilă.

6. Care sunt regulile obligatorii în sport / hobby şi afaceri?

Cred că spiritul de echipă şi etica concurenţială sunt reguli care se regăsesc în ambele domenii.

7. Ce tip de sport / hobby nu aţi practica niciodată? De ce?

Aş refuza orice ocazie să vânez. Nu mi-a plăcut niciodată, nu am înţeles pasiunea şi interesul pentru aşa ceva şi nu aş încerca această activitate niciodată.    ■

LIMITE

„Hobby-urile pot fi resorturi de conectare şi networking care, la rândul lor, pot ajuta în business. Doar că limita între muncă şi viaţa privată este mult mai importantă. Sunt momente în care cele două se întrepătrund, dar sănătos este să fie rare.”

PROGRAM

În ciuda timpului limitat, Bogdan Florea spune că încearcă să ajungă de câte ori poate la Limanu, pentru o experienţă frumoasă pe Marea Neagră, iar în timpul verii, nu ratează Mediterana şi/sau Adriatica.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.