Honda va produce următorul Civic în Indiana, nu în Mexic, din cauza tarifelor vamale impuse de SUA
Honda a decis să producă următoarea generaţie a hibridului Civic în statul american Indiana, în loc de Mexic, pentru a evita potenţialele tarife vamale asupra unuia dintre cele mai bine vândute modele de maşini, potrivit a trei surse citate de Reuters.
Schimbarea subliniază modul în care producătorii se străduiesc să se adapteze la tarifele de 25% propuse de preşedintele american Donald Trump pentru mărfurile din Mexic şi Canada. În timp ce mai mulţi producători auto şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la taxele vamale, mişcarea Honda ar fi prima măsură concretă luată de o mare companie auto japoneză.
Potrivit surselor citate, al doilea mare producător de automobile din Japonia planificase iniţial să producă noua generaţie Civic în Guanajuato, Mexic, începând din noiembrie 2027. Dar a fost ales Mexicul deoarece creşterea costurilor făcea dificilă producţia maşinii în Indiana şi Canada.
Potrivit uneia dintre surse, Honda intenţionează acum să construiască noul model Civic în Indiana începând din mai 2028, cu o producţie anuală preconizată de aproximativ 210 000, a declarat una dintre persoane. Honda va căuta să importe din ţări care nu sunt afectate de tarife în cazul în care producţia din Indiana nu va satisface cererea.
Toate persoanele au vorbit sub rezerva anonimatului, deoarece informaţiile nu au fost încă făcute publice.
Un purtător de cuvânt al Honda a refuzat să comenteze modificările aduse planului de producţie Civic, adăugând că societatea va continua să ia în considerare cererea şi mediul de afaceri în timp ce analizează „producţia optimă şi alocarea la nivel global”.
Mexicul a fost mult timp un centru de producţie cu costuri reduse pentru producătorii japonezi şi alţi producători mondiali de automobile. Honda trimite aproximativ 80% din producţia sa mexicană în Statele Unite, a doua cea mai mare piaţă auto din lume după China.
Directorul de operaţiuni Shinji Aoyama a avertizat în noiembrie că Honda va trebui să se gândească la reorientarea producţiei în cazul în care Statele Unite vor impune tarife permanente pentru vehiculele importate.
Potrivit Reuters, Honda a vândut aproximativ 1,4 milioane de autoturisme şi camioane în Statele Unite anul trecut, inclusiv modele Acura. Aceasta a vândut peste 240.000 de Civic-uri, atât modele pe benzină, cât şi modele hibride benzină-electric, făcând din acest automobil al doilea cel mai bine vândut de Honda pe piaţa americană, după CR-V.
Vânzările în SUA ale modelului Civic, cunoscut pentru preţul său accesibil, au crescut anul trecut cu 21% faţă de anul precedent, arată datele companiei.
Aproximativ 40% din vehiculele pe care Honda le vinde în SUA sunt importate din Mexic şi Canada.
În plus, Honda exportă aproximativ 60.000 de maşini fabricate în SUA în Mexic sau Canada, ceea ce înseamnă că, dacă aceste ţări introduc tarife de retorsiune, Honda s-ar putea confrunta cu costuri suplimentare.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA