Cum se împarte turismul în România? Marile oraşe atrag cei mai mulţi turişti, dar Mangalia şi Eforie sunt preferatele de pe litoral, Sinaia şi Predeal, pentru vacanţele la munte, Călimăneşti şi Băile Herculane, pentru concediile la băi

Autor: Miruna Diaconu Postat la 16 ianuarie 2024 171 afişări

Marile oraşe, aici fiind incluse Bucureşti, Braşov, Constanţa, Cluj, Sibiu şi Timişoara, au atras mereu cei mai mulţi turişti dintre toate destinaţiile din ţară. Unele dintre aceste oraşe atrag mulţi turişti de business, care reprezintă de fapt motorul de creştere al hotelurilor din aceste destinaţii.

Cum se împarte turismul în România? Marile oraşe atrag cei mai mulţi turişti, dar Mangalia şi Eforie sunt preferatele de pe litoral, Sinaia şi Predeal, pentru vacanţele la munte, Călimăneşti şi Băile Herculane, pentru concediile la băi

Timişoara, capitala culturală europeană în 2023, a atras mai puţini turişti decât oraşe precum Sibiu sau Iaşi, care nu au beneficiat de acest statut. Doar 261.000 de turişti au ajuns în 2023 în Timişoara.

Marile oraşe, aici fiind incluse Bucureşti, Braşov, Constanţa, Cluj, Sibiu şi Timişoara, au atras mereu cei mai mulţi turişti dintre toate destinaţiile din ţară. Unele dintre aceste oraşe atrag mulţi turişti de business, care reprezintă de fapt motorul de creştere al hotelurilor din aceste destinaţii.

Pe lângă marile oraşe, în topul destinaţiilor de vacanţă din România se numără Mangalia şi Eforie, din turismul de litoral, Sinaia şi Predeal, în destinaţiile montane, şi Călimăneşti şi Băile Herculane, pe segmentul balnear.

Bucureştiul a atras cei mai mulţi turişti anul trecut, veniţi în număr de 1,6 milioane de persoane în perioada ianuarie – noiem­brie, potrivit datelor Institutului Naţional de Sta­tistică. Bucureştiul atrage, în primul rând, oa­meni care călătoresc în scopuri de business. Mai mult, o componentă impor­tan­tă a hotelurilor din Capitală este repre­zen­tantă de evenimente, care şi acestea atrag la rândul lor turişti. Următoarele două oraşe, anume Braşov şi Constanţa, atrag turişti de leisure, care vin pentru a vizita oraşul, însă au şi o componentă de turism de business.

În administrarea Braşovului se află şi Poiana Braşov, cea mai populară staţiune montană din România, fiind, în special, aleasă de către turiştii din Bucureşti, însă datele sunt cumulate cu oraşul Braşov.

Aceeaşi situaţie este şi la mare, unde o parte din Mamaia se află în administrarea oraşului Constanţa, însă datele sunt adunate pentru ambele destinaţii.

Braşovul a avut peste 660.000 de turişti în perioada ianuarie – noiembrie 2023, în tim ce Constanţa a numărat doar 485.000 de sosiri ale turiştilor.

Separat de aceste excepţii, în Mangalia şi Eforie au atras 428.000, respectiv 300.000 de turişti. Pentru vacanţele la munte, Sinaia şi Predeal au reuşit să îşi facă loc în topul preferinţelor turiştilor, unde au ajuns în număr de 280.000, respectiv 200.000 de persoane.

În mod tradiţional, marile oraşe, litoralul şi staţiunile montane adună cei mai mulţi turişti, însă în clasamentul celor mai căutate destinaţii ale anului trecut s-au numărat şi staţiunile balneare precum Călimăneşti şi Băile Herculane.

Turismul balnear, insuficient dezvoltat, începe să atragă tot mai mulţi turişti datorită capacităţii hotelierilor de a le oferi servicii pe tot parcusul anului, dar şi atenţiei tot mai mari pe care oamenii o acordă prevenţiei privind sănătatea. Astfel, antreprenorii au început să vadă tot mai mult potenţialul în acest sector şi să facă investiţii, care sunt încă insuficiente pentru a creşte sectorul.

Timişoara se află în acest clasament, însă mult sub oraşe precum Sibiu sau Iaşi. Avantajul în 2023 al Timişoarei a fost statutul de Capitală Culturală Europeană, care însă a atras mult mai puţini turişti faţă de Iaşi sau Sibiu, care nu au beneficiat de acest statut. Doar 261.000 de turişti au ajuns în 2023 în Timişoara.

Surpriza clasamentului este însă Craiova, un oraş cu istorie industrială, care încearcă să devină un punct de atracţie pentru turişti. Spre comparaţie, Craiova a atras mai mulţi turişti decât Năvodari sau Costineşti. Evenimentele ce au contribuit la creşterea turismului în Craiova au fost Intencity, festival de muzică care a adus pe scenă nume mari din lumea muzicală internaţională şi locală, cât şi târgul de Crăciun, deschis în noiembrie, care aproape a umplut toate hotelurile din oraş.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.