Încă o modificare stupidă la RCA. Toţi şoferii buni au de suferit
La presiunile organizaţiilor patronale din transporturi, sistemul bonus/malus a fost modificat în aşa fel încât cele două categorii să conţină un număr egal de clase. Această modificare, care pentru cine nu analizează atent sistemul poate părea în avanatajul şoferilor, aduce, de fapt, dezavantaje importante, mai ales şoferilor care nu provoacă accidente, adică grosul asiguraţilor.
Este o nouă modificare impusă de transportatori care nemulţumeşte pe toată lumea, de la clienţi, brokeri şi service-uri la firme de asigurare şi ASF.
Cel târziu din 19 mai 2017, sistemul bonus/malus aplicat şoferilor asiguraţi în România va trebui să fie modificat, arată Ordonanţa de Urgenţă 54/2016 privind RCA şi Norma ASF care o pune în aplicare.
Schimbările nu sunt deloc favorabile şoferilor, ci, dimpotrivă, îi privează pe aceştia de o reducere a preţului RCA şi îi încarcă suplimentar în caz de daună.
Concret, clasele de bonus şi malus vor fi egale – câte opt pentru fiecare categorie – faţă de 14 clase de bonus şi 8 de malus cum sunt în prezent.
Primul efect direct al schimbării de legislaţie este că bonusul maxim (adică reducerea de preţ) obţinut de şoferii care nu comit accidente va fi de 34% aplicat la tariful de bază, faţă de 50% cât este în prezent. Practic, şoferii care conduc aceeaşi maşină, fără să aibă daune timp de patru ani, vor plăti pentru RCA cu 16% mai mult decât în prezent.
“Este o modificare fără nicio noimă, impusă de transportatori, care în loc să aducă beneficii consumatorilor aduce, dimpotrivă, dezavantaje. Culmea, sunt penalizaţi tocmai şoferii care nu au daune”, comentează, pentru Profit.ro, Cristian Muntean, preşedintele ASSAI, organizaţia reprezentantivă a service-urilor.
În România sunt peste 5 milioane de şoferi asiguraţi, dintre care doar 7% produc daune pe parcursul unui an. Restul beneficiază, în mod normal, de încadrarea la o categorie de bonus.
Şi şoferii care comit daune sunt dezavantajaţi. O daună soldată cu vătămări corporale trimite şoferul considerat vinovat direct cu 6 categorii de malus mai jos, ceea ce echivalează cu plata unui nou RCA mai scump cu aproximativ 80%.
Nu în ultimul rând, spun specialiştii din piaţa asigurărilor şi din ASF contactaţi de Profit.ro, apare şi o problemă tehnică.
Practic, pentru poliţele pe o lună nu va mai putea fi aplicat sistemul bonus/ malus, întrucât nu sunt suficiente clase.
“Sistemul era gândit cu mai multe clase de bonus, pentru că se luau în calcul şi poliţele pe şase luni. Scădeai cu un punct la fiecare şase luni. Acum, scazi cu 2 puncte la fiecare daună, într-un an. În acest context, pentru poliţele pe o lună, de exemplu, nici nu mai poţi să aplici bonus/malus, pentru că ai avea nevoie de 32 de clase”, explică un specialist din piaţă.
Ideea modificărilor a aparţinut COTAR, una dintre organizaţiile reprezentantive ale transportatorilor, şi a fost promovată intens de către Vasile Ştefănescu, preşedintele organizaţiei.
Cititi mai multe pe www.meidafax.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro