Început de an tulbure în industria auto europeană: Producţia Stellantis din Italia a scăzut cu 37% în 2024, în timp ce unele fabrici şi-au redus producţia cu peste 70%
Producţia de autovehicule a Stellantis în Italia a scăzut cu 37% anul trecut, potrivit datelor publicate vineri de un sindicat, scrie CNBC.
Sindicatul FIM-CISL, creat în 2021 prin fuziunea dintre Fiat Chrysler şi PSA-Peugeot din Franţa, a anunţat că Stellantis a produs anul trecut 475.090 vehicule în Italia, în scădere faţă de 751.384 în 2023.
Producţia de autoturisme a scăzut cu 46%, ajungând la cel mai redus nivel din 1956, în timp ce producţia de vehicule comerciale noi a scăzut cu 17%.
La fel ca şi concurenţii săi europeni, al doilea cel mai mare producător de pe continent se confruntă cu cererea slabă, în special pentru vehiculele complet electrice, dar şi incertitudine cu privire la reglementări
La fel ca şi concurenţii săi europeni, Stellantis se confruntă cu o slăbire a cererii, în special pentru autovehiculele complet electrice, incertitudinea referitoare la reglementări dar şi competiţia dură din China.
Stellantis are cinci fabrici de automobile în Italia şi una pentru vehicule comerciale.
Producţia la fabrica grupului din Mirafiori, Torino, a scăzut cu 70% anul trecut. Doar fabrica Maserati din Modena a avut o performanţă mai slabă, cu o scădere de 79%.
În decembrie Stellantis a primis că va investi 2 miliarde de euro în 2025 pentru a fabrica noi modele în Italia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro