Început-record pentru producţia auto în ianuarie: Dacia a produs maximul ultimilor 5 ani, producţia Ford Otosan a urcat cu 33%
Producţia de automobile a revenit în ianuarie la valorile de dinainte de pandemie, pentru prima dată în ultmii cinci ani, conform datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Producţia de automobile a revenit în ianuarie la valorile de dinainte de pandemie, pentru prima dată în ultmii cinci ani, conform datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
În ianuarie 2024 producţia uzinelor Ford Otosan şi Dacia a urcat cu 26% faţă de ianuarie 2023 la 48.728 de maşini faţă de ianuarie 2023. Dintre acestea, 32.354 au fost produse la Mioveni, în creştere cu 23%, lar 16.374 de unităţi la Craiova, în creştere cu 34%.
La Dacia ultima oară când producţia a fost peste acest nivel, era ianuarie 2019, când volumele ajungeau la 32.807 unităţi, în creştere cu 14% faţă de 2018. 2019 era primul an complet pentru Duster II lansat în UK şi produs în România. Generaţia anterioară pentru UK era produsă în India.
La Craiova Ford Otosan a demarat la finalul anului trecut producţia noilor Transit şi Tourneo Courier, iar la începutul acestei luni a fost prezentat noul Puma facelift, iar la Mioveni Dacia se pregăteşte de noul Duster III.
Cifra de afaceri a sectorului auto în România continuă să crească, pe măsură ce în piaţa europeană a revenit cererea pentru maşini, iar uzinele auto, dar şi marii producători de componente nu s-au mai lovit în 2023 la fel de puternic precum în 2022 de lipsa componentelor electronice. „În 2023 ACAROM estimează estimăm o uşoară creştere a cifrei de afaceri a sectorului auto în România. primele date indică un nivel de 32-33 mld. Euro.
Din total business auto, Dacia şi Ford reprezintă de obicei un sfert din total, adică în jur de 8 mld. euro, iar „grosul“ este reprezentat de marii producători de componente auto.
Din primele 20 de fabrici din România, 13 sunt legate de industria auto, de la producţia de autovehicule (Dacia şi Ford) la componente electrice şi electronice (Continental, Hella) şi până la fabricarea de anvelope (Continental, Michelin şi Pirelli).
Sectorul auto din România, un business anual de peste 30 de miliarde de euro, care reprezintă o treime din exporturile economiei locale şi 13% din Produsul Intern Brut şi care are în total peste 260.000 de angajaţi, se declară şocat de noile măsuri bugetar-fiscale care vizează programele Rabla şi Rabla Plus, anunţate în proiectul de ordonanţă de urgenţă publicat de Ministerul Finanţelor în data de 13 decembrie 2023, iar primele reacţii au venit pe 14 decembrie.
ZF a scris încă din 2 februarie 2023 despre intenţia coaliţiei de a introduce taxa de 1% cifră de afaceri, cu aproape 11 luni înainte ca asociaţiile din industria auto să reacţioneze la planurile guvernanţilor.
Miza propunerii de a introduce o taxă de 1% din cifra de afaceri pentru companiile mari este 3,5 miliarde lei de la 260 de companii.
Adrian Sandu declara înainte de anunţul cu privire la bugetul pe 2024 că România trebuie să rămână o ţară stabilă din punctul de vedere al regimului fiscal tocmai pentru a rămâne atractivă în ochii investiorilor.
Dincolo de presiunea pe investiţii, a existat şi cea legată de lipsa angajaţilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro