Industria de care majoritatea antreprenorilor se feresc, dar are un potenţial uriaş. Pe lângă venituri de milioane, are şi un puternic impact social
Maxime Nory, 32 de ani, era studentă la o şcoală de business din Lyon, Franţa, când ea şi prietenul său au început să se gândească la lansarea propriului start-up. După ce au analizat multe sectoare, au decis să intre pe o piaţă neobişnuită: serviciile funerare.
„Ne-am gândit că este o industrie în care nimeni nu voia să lucreze, să inoveze şi tocmai asta ne interesează. Ne-am gândit că, din moment ce industria a fost neglijată de antreprenori, ar fi fost probabil câteva oportunităţi bune.”, spune ea, citată de BBC. Şi avea avut dreptate. Afacerile cu servicii funerare reprezintă o industrie în ascensiune; la fel ca multe alte naţiuni, populaţia Franţei îmbătrâneşte, ceea ce înseamnă că numărul morţilor este în creştere. Potrivit Institutului Naţional de Statistică şi Studii Economice din Franţa, în anul 2050 sunt aşteptate peste 770.000 de decese – de la 531.000 în 2000. Un studiu din 2018 realizat de un grup de consultanţă francez a arătat că veniturile businessurilor care asigură servicii funerare au crescut cu 25% între 2006 şi 2016 şi că piaţa funerară a avut o valoare de 2,5 miliarde de euro în 2018.
La opt ani distanţă de la acea decizie, Nory este directorul general al Simplifia, o firmă care furnizează software pentru firme de servicii funerare, prin care le ajută să eficientizeze procesul de organizare a înmormântărilor şi, de asemenea, lucrează direct cu familiile îndoliate, pentru a face faţă unor sarcini administrative, cum ar fi închiderea conturilor de pensii. Simplifia are acum o echipă de 22 de persoane şi parteneriate cu peste 700 de businessuri de profil din Franţa.
Un alt start-up, AdVitam, serveşte ca furnizor de servicii de înmormântare în on-line, spre deosebire de magazineleoperatorilor tradiţionali. CEO-ul companiei, Philippe Meyralbe, în vârstă de 38 de ani, a decis să intre în sector după organizarea înmormântării tatălui său - o experienţă pe care a descris-o ca „şocantă”. Meyralbe a considerat că procesul tradiţional a fost greoi şi lipsit de umanitate. Reprezentantul furnizorului de servicii de înmormântare, spune el, se comporta ca un simplu agent de vânzări care încerca să vândă articole şi servicii la preţuri ridicate.
Pe AdVitam familiile pot organiza înmormântări şi pot cumpăra articole specifice, inclusiv sicrie, prin e-mail sau prin telefon, beneficiind de servicii mai ieftine şi mai eficiente. Ei au totodată posibilitatea de a vorbi la telefon cu un consilier funerar, iar un reprezentant AdVitam este prezent la serviciul funerar efectiv. De asemenea, personalul poate ajuta la închiderea conturilor administrative şi de social media ale decedatului.
Compania lui Meyralbe a organizat 1.500 de înmormântări de la lansarea din 2016. De asemenea, a strâns 1,8 milioane de euro de la investitori şi a fost chemată la cel mai mare incubator tehnologic din Europa, Station F. „Cred că ne-au ales pentru că a fost un proiect social cu valori puternice, şi pentru că oferă un serviciu real oamenilor ”, spune fondatorul.
Cele două businessuri reprezintă o mică parte din multitudinea de start-up-uri care încearcă să introducă noi servicii şi moduri de lucru pe piaţa funerară. Alte start-up-uri au introdus, de pildă, platforme de crowdfund pentru înmormântări; realizează parfumuri pe baza mirosului unei rude decedate; şi încearcă să convingă clienţii să plaseze coduri QR pe pietrele funerare ale rudelor, cu ajutorul căruia se pot conecta prin intermediul unei aplicaţii pentru a vedea fotografiile şi a asculta muzica preferată a decedatului.
Richard Feret, 62 de ani, preşedinte al organismului francez al sectorului funerar, este entuziasmat de inovaţiile aduse - dar şi prudent, deoarece în ultimii cinci ani spune că a văzut că start-up-urile falimentează pentru că sunt prea avansate pentru industrie. „În cele din urmă vom ajunge la digitalizare, dar această piaţă este mai lentă decât majoritatea industriilor. Afacerile funerare şi clienţii sunt încă conservatori ", spune el. „Start-up-urile aduc idei noi, care sunt uneori prea timpurii pentru piaţă.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro