LIVE: ZF Real Estate by Storia.ro - De ce aleg mulţi dintre români locuinţe vechi şi plătesc cash în 2024?

ING renunţă la pariul său pe comerţul online românesc şi închide platforma de tip marketplace Dealwise la patru ani de la lansare

Autor: Cristina Roşca Postat la 23 mai 2023 73 afişări

ING renunţă la pariul său pe comerţul online românesc şi închide platforma de tip marketplace Dealwise la patru ani de la lansare

ING, una dintre cele mai mari bănci din România după active, renunţă la proiectul de shopping Dealwise la mai puţin de patru ani după ce l-a lansat.

„Aplicaţia DealWise ne-a arătat cât de mult apreciaţi o soluţie pentru cumpărături inteligente. Multumiri că ne-aţi fost alături şi aţi cumpărat şi aţi economisit cu DealWise. Începând cu luna iunie, DealWise nu va mai fi disponibil”, arată o notă de informare primită de ZF.

Acest mesaj vine la aproape o lună după ce Ziarul Financiar a trimis o solicitare către ING privind acest proiect.

DealWise a fost lansat oficial în vara lui 2020, deşi s-a lucrat la proiect cu un an înainte, fiind comunicat ca o platformă online de shopping disponibilă pe mai multe pieţe din Europa. Oficialii ING spuneau la început că DealWise este un fintech din cadrul ING Group, dezvoltat de către o echipă internaţională, cu sprijin de la echipa care a dezvoltat ING Bazar în România.

DealWise era gândit ca o platformă de oferte speciale şi discounturi, agregate de la marii retaileri online din piaţă şi selectate de echipa proprie.

“Cu DealWise ne dorim să fim un Wikipedia al ofertelor şi discounturilor. Astfel, noi încercăm ca pe baza informaţiilor pe care le obţinem – cu acordul consumatorului - şi pe baza comportamentului clientului să avem oferte personalizate şi relevante”, spuneau oficialii companiei.

Iniţial, cu ocazia lansării oficiale, în 2020, în DealWise existau peste 10.000 de produse disponibile, însă ţinta pentru primul an de funcţionare era de 100.000 de oferte, pentru ca ulterior numărul să crească. La început, această platformă de tip marketplace avea în portofoliu atât echipamente sportive şi haine, cât şi articole de îngrijire sau jucării.

Cum funcţiona Dealwise? Trebuia descărcată aplicaţia, urma un proces de înrolare, iar apoi consumatorul avea acces la un număr de oferte. Erau două tipuri de oferte: cele de tip cashback la care erai redirecţionat pe site-ul comerciantului şi primeai la final o sumă de bani înapoi direct în contul bancar, şi cele directe de produs în care clientul putea face achiziţii din aplicaţie.

Această platformă se adresa tuturor clienţilor, indiferent de banca la care au cont. Clienţii ING aveau acces direct prin ING Home’Bank.

Ce zic acum oficialii ING România despre sistarea activităţii?

„DealWise este platforma globală de shopping a grupului ING, lansată în 2020 şi prezentă în acest moment în trei ţări, sub diferite denumiri: DealWise pentru clienţii ING Germania, INGĂdeals pentru clienţii ING Belgia şi ING Bazar pentru clienţii ING România (în urma migrării din anul 2022 a platformei ING Bazar în familia DealWise). Astăzi, la nivel internaţional, sunt peste 1,5 milioane de utilizatori (clienţi ING) înregistraţi în platforma DealWise, care fac zilnic cumpărături cu cashback de la peste 1000 de branduri internaţionale”, spun oficialii ING.

Conform anunţului iniţial, DealWise şi ING Bazar urmau să meargă în paralel, DealWise fiind gândit ca o platformă de oferte speciale şi discounturi, agregate de la marii retaileri online din piaţă şi selectate de echipa proprie.

„În România, una dintre componentele acestei platforme globale, aplicaţia de sine stătătoare DealWise, adresată oricărui utilizator din România indiferent de banca emitenă a cardului, va înceta să mai fie activă începând cu luna iunie, obiectivul principal fiind dezvoltarea platformei ING Bazar pentru clienţii băncii”, spun acum oficialii ING România.

Această platformă Dealwise se adresa tuturor clienţilor, indiferent de banca la care au cont. Clienţii ING aveau acces direct prin ING Home’Bank. ING Bazar e disponibilă doar pentru clienţii băncii.

„ING Bazar este un serviciu oferit clienţilor ING Bank România încă din anul 2015, prin intermediul căruia aceştia au acces la oferte de tip cashback de la magazine atât online, cât şi offline. În anul 2022, ING Bazar a fost migrat pe platforma DealWise, pentru a beneficia atât de tehnologie şi funcţionalităţi noi, cât şi de o interfaţă mai prietenoasă şi mai simplă, pentru o funcţionare mai performantă. În urma acestei tranziţii, întreaga experienţă de utilizare a platformei ING Bazar s-a îmbunătăţit, inclusiv la nivel de produs şi tehnologie, Bazar funcţionând acum pe platforma DealWise, exclusiv pentru clienţii ING Bank România.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ing,
lansare,
platforma,
online,
renuntare,
comert

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.