Îngheţată. O piaţă dezgheţată

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 05 iulie 2024 31 afişări

Îngheţată. O piaţă dezgheţată

Deşi este o piaţă puternic dependentă de vreme, iar consumul este puternic sezonier, majoritatea jucătorilor din producţia de îngheţată au consemnat creşteri de cifră de afaceri.

”Datorită faptului că 2023 a fost un an călduros iar sezonul de îngheţată s-a prelungit şi în lunile de toamna, cu precădere septembrie şi octombrie, consumul de îngheţată a depăşit prognoza estimată de noi cu aproape 30%. În 2023, preferinţele consumatorilor pentru îngheţată au crescut”, spun reprezentanţii Cicom, unul dintre cei mai mari producători de îngheţată. Ei explică faptul că acest avans reflectă tendinţele actuale legate de menţinerea unui stil de viaţă sănătos şi sustenabil, cu ingrediente provenite din surse etice şi ambalaje reciclabile. Din datele ZF, cel mai mare producător de îngheţată este Betty Ice din Suceava, însă compania nu are datele financiare disponibile. Betty Ice este deţinută de gigantul Unilever. Reprezentanţii grupului spuneau că în România, consumul de îngheţată per capita a crescut cu aproximativ 30% faţă de 2020. Dacă atunci era de 2,7 litri/cap de locuitor, datele de consum furnizate de biroul european de statistică Euromonitor arată că în 2022 ajungea la 3 litri/capita. Iar estimarea pentru 2024 se situează la 3,2 litri/capita, pentru ca anul viitor să mai urce puţin, până la 3,3 litri per persoană. Cel mai mare consum este înregistrat în ţările nordice, unde însă oamenii cumpără şi mănâncă astfel de produse tot timpul anului, nu doar vara. Obiceiurile se schimbă şi în România, dar treptat.

„Anul trecut, cifrele arătau un consum de îngheţată per capita, în România, de circa 3 litri pe an (per capita), la o treime faţă de media europeană. Estimăm că faţă de 2023, consumul per capita va continua să crească, urmare a deschiderii din ce în ce mai mari a consumatorilor de a consuma îngheţată acasă şi a vremii foarte bune, surprinzătoare, chiar şi în lunile de toamnă”, spunea recent Oana Boia, marketing manager Ice Cream în cadrul Unilever. Cea mai vândută este îngheţata Betty Blue, cu fructe de pădure. Alte branduri ale companiei sunt Ben & Jerry’s şi Magnum. Îngheţată mai are în portofoliu şi Nestle şi Macromex, însă aceştia nu au fabrici de producţie.

În 2022  cosumul ajungea la 3 litri/ capita, conform Euromonitor. Iar estimarea pentru 2024 se situează la 3,2 litri/ capita.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
inghetata,
consumatori,
productie

Citeşte pe prosport.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.