Înmatriculările auto în România au crescut cu 8,3% în primul trimestru. Livrările Dacia au avut un avans de 5,1% în UE
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primul trimestru cu 8,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 14.452 de unităţi, în timp ce livrările Dacia au avansat pe pieţele UE cu 5,1% în perioada analizată, la 95.414 unităţi, cota mărcii româneşti situându-se la 2,7%.
În primul trimestru al anului trecut, în România au fost înmatriculate 13.345 autoturime noi.
La nivelul lunii martie, livrările de maşini noi au crescut cu 17,1% în România, de la 4.577 unităţi în 2014 la 5.358 unităţi, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piaţa auto europeană a avansat cu 8,6% în primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unităţi, datorită evoluţiei pozitive a pieţelor mari.
În primul trimestru, înmatriculările de automobile personale noi au crescut cu 32,2% în Spania, la 267.137 unităţi, cu 13,5% în Italia, la 428.464 unităţi, cu 6,8% în Marea Britanie, la 734.588 unităţi, şi cu 6,4% în Germania, la 757.630 unităţi.
Portugalia, cu un avans de 36,1% al vânzărilor, la 46.212 unităţi, a consemnat cea mai mare creştere a înmatriculărilor în primele trei luni din acest an în UE, fiind urmată de Spania, cu o creştere de 32,2%, şi Irlanda, cu o urcare cu 29,6%, la 64.671 unităţi.
La polul opus s-au situat Austria, cu o scădere a livrărilor de autoturisme de 7,5%, la 75.154 unităţi, Polonia, cu un declin de 6,1%, la 91.670 unităţi, şi Finlanda, cu o coborâre de 3,8%, la 29.355 unităţi.
Îmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 5,1% în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă din 2014, de la 90.796 unităţi la 95.414 unităţi. ACEA estimează că Dacia deţine o cotă de piaţă de 2,7% la finalul primului trimestru, în scădere de la 2,8% la sfârşitul lui martie 2014.
În luna martie, livrările Dacia au avansat cu 7,4%, de la 35.688 la 38.329 unităţi.
Vânzările de maşini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european şi care deţine şi marca Dacia, au avansat cu 10,1% în intervalul ianuarie-martie, la 334.817 unităţi. Cota de piaţă a Renault a crescut la 9,5% la sfârşitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.
Înmatriculările celui mai mare producător european, Volkswagen, au crescut cu 9,3%, la 856.720 unităţi, conferindu-i o cotă de 24,3% la nivelul UE.
Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a înregistrat un avans cu 3,4% al livrărilor de autoturisme noi, la 377.857 unităţi, cota de piaţă a grupului francez coborând de la 11,2% la 10,7%.
Mărcile care au îmregistrat cele mai mari creşteri procentuale în primul trimestru în UE au fost Jeep (206,8%), Mitsubishi (77,5%) şi Porsche (47,2%). În schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al înmatriculărilor, de la 97,3%, la 692 unităţi, fiind urmată de marca DS a producătorului PSA Peugeot cu o scădere de 17%, la 19.617 de unităţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro