Inovaţia nu este o strategie
Am văzut la un moment dat un film („Joy”) care a prezentat povestea invenţiei mopului care se poate stoarce în găleată (miracle mop, care a avut succes în anii ‘90), cu toată povestea – de unde a pornit ideea (inventatoarea s-a tăiat la mâini în cioburi când a vrut să soarcă mopul precursor al obiectului folosit acum la scară largă), dificultăţile de finanţare, îndârjirea necesară pentru a depăşi dificultăţi aparent insurmontabile.
În mod clar, inovaţia este răspunsul la o nevoie. Uneori tangibilă, sau intuită – aşa cum a fost cazul lui Joy, alteori visată – aşa cum s-a întâmplat cu iPhone. Mai sunt şi invenţii sau inovaţii sterile, acelea care nu îşi găsesc public sau nu sunt performante din punct de vedere financiar. Cel mai adesea, inovatorii nu îşi propun să schimbe lumea. Chiar dacă acest lucru se întâmplă, este mai degrabă o consecinţă şi nu un ţel. Ei se luptă să-şi pună în practică ideea revoluţionară pentru că este visul lor, pentru că nu au de ales, pentru că (adeseori) investesc totul în acest demers, pentru că au încredere şi speranţă. Cei mai mulţi probabil nu izbândesc şi multe idei se sting înainte a se materializa. Dar fără curaj, îndârjire, asumarea riscului de eşec inovaţiile nu ar avea şanse să apară. Faptul că zi de zi aflăm de noi şi noi invenţii care au potenţial de a ne ajuta în traiul de zi cu zi sau de a ne schimba radical viaţa este o dovadă că ritmul în care apar inovaţiile a accelerat în ultimii ani. Ediţia din acest an a catalogului, aflat la a zecea ediţie, vă prezintă cele mai recente inovaţii ale firmelor de pe piaţa românească.
Ioana Mihai-Andrei este editor BUSINESS Magazin
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro