Inteligenţa emoţională şi inteligenţa artificială, reţeta leadershipului de mâine

Postat la 17 iulie 2023 66 afişări

Inteligenţa emoţională şi inteligenţa artificială, reţeta leadershipului de mâine

În 2006 aveam, dacă îmi amintesc bine, primul telefon mobil – un dispozitiv mic, cu ecran portocaliu şi taste grosolane. Eram încă în gimnaziu şi nu îmi păsa de tehnologie, iar de AI aveam să aud mulţi ani mai târziu. Pe atunci contau prietenii, zilele păreau mult mai lungi, iar vacanţele abia aşteptam să se termine pentru a-mi revedea colegii. La 18 ani distanţă, lucrurile s-au schimbat, iar viaţa de adult a adus o altă perspectivă. Tehnologia contează enorm şi abrevierea AI se află pe buzele tuturor. Vacanţele ‒ la care râvnic cu jind, şi în care de multe ori luăm şi laptopul de muncă în bagaj  ‒ ne dorim să nu se mai termine, OOO-ul setat la e-mail e un deziderat, colegii vorbesc de burnout, taskurile par că nu se vor termina niciodată, pandemia a lăsat sechele adânci la nivel de interacţiune umană, iar restaurantele au ajuns să ofere cafele gratis dacă laşi telefonul de-o parte cât stai la masă cu prietenii. Dacă în urmă cu 18 ani abia învăţam despre importanţa tehnologiei, acum am ajuns în punctul de a reînvăţa despre importanţa umanităţii.

M-am bucurat să văd în multe dintre răspunsurile voastre că, printre calităţile pe care le consideraţi esenţiale în ceea ce-i priveşte pe liderii viitorului, se numără nu doar abilitatea de a include tehnologia în sarcinile zilnice, ci şi de a-şi păstra „atributele profund umane”, ca să îl citez pe unul dintre cei prezenţi în anuar.

Trebuie doar să aveţi grijă să vă folosiţi atributele umane ca nişte arme pentru a modela, nu pentru a demola.

Şi nu uitaţi să învăţaţi de la tehnologie. Nu doar cum să eficientizaţi şi să maximizaţi, ci şi cum să vă comportaţi cu echipa voastră. Fiţi obiectivi şi imparţiali ca un tool AI. Dar rămâneţi, în acelaşi timp, răbdători şi empatici!

Andra Stroe, editor BUSINESS Magazin


Metodologie: Anuarul 100 TINERI MANAGERI DE TOP include în fiecare an poveştile a circa 100 de tineri din mediul de business local, în fiecare an diferite faţă de anii anteriori. Criteriile de înscriere includ detalii precum: vârsta de până în 40 de ani (inclusiv), un rol de management într-un departament conectat la activitatea de bază a companiei (o multinaţională de top sau un business antreprenorial cu venituri de peste 1 mil. euro sau cu un model de afaceri atipic), precum şi să nu mai fi apărut în ediţiile anterioare ale catalogului, fie şi activând într-o altă companie. Ordinea prezentării acestor tineri în catalog este aleatorie şi NU reprezintă un clasament.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.