Interviu cu Julia Kim, Preşedinte Samsung Electronics Romania şi Bulgaria: “Suntem responsabili în faţa clienţilor, un aspect pe care îl avem în vedere atunci când gândim strategia Samsung”

Postat la 31 octombrie 2024 35 afişări

Interviu cu Julia Kim, Preşedinte Samsung Electronics Romania şi Bulgaria: “Suntem responsabili în faţa clienţilor, un aspect pe care îl avem în vedere atunci când gândim strategia Samsung”

Compania Samsung este prezentă în vieţile a milioane de români care au ales acest brand pentru electronicele şi electrocasnicele personale. Fără îndoială, este un fapt care aduce nu doar mândrie, ci şi un grad sporit de responsabilitate din partea brandului faţă de clienţii săi. Compania este foarte apreciată la nivel local, iar această încredere a publicului se datorează mai multor factori. Pentru a descoperi şi mai multe despre viziunea Samsung pentru România, dar şi care sunt paşii pe care compania urmează să îi facă în viitor, am discutat cu Julia Kim, Preşedinte Samsung Electronics Romania şi Bulgaria.

  1. Suntem aproape de finalul acestui an. Puteţi trece în revistă câteva dintre momentele definitorii pentru Samsung în aceste zece luni ce au trecut din 2024?

Samsung a început în forţă acest an, când compania a dezvăluit viziunea holistică ”AI For All” în cadrul CES 2024, iar la scurt timp după, am avut un eveniment de lansare pentru vedetele pieţei de smartphone-uri, noua gamă Samsung Galaxy S24, dar şi noile generaţii de telefoane pliabile Samsung Galaxy Z Fold 6 şi Z Flip 6, care au introdus o serie de noi funcţii bazate pe inteligenţă artificială. În vară, compania a extins viziunea ”AI For All”,  prin intermediul lansărilor şi prezentărilor de la IFA 2024, unde publicul a avut ocazia să afle mai multe despre noile moduri în care inteligenţa artificială ne poate face tuturor vieţile mai bune. Reconfirmarea că Samsung merge în direcţia potrivită a venit şi de la Interbrand. Compania rămâne în clasamentul „Global Top 5 Brand” pentru al cincilea an consecutiv, datorită poziţiei de lider în democratizarea accesului la tehnoogia de inteligenţă artificială şi pentru experienţele conectate îmbunătăţite.

În plan local, 2024 ne-a adus, pentru al treilea an la rând, şi recunoaşterea echipei de Customer Service a Samsung Electronics România la Romanian Contact Center Awards. Totodată, am rămas pe primul loc în topul brandurilor preferate de români, conform unei cercetări realizate de Kantar Media. Şi, dacă tot discutăm despre primele zece luni ale anului, aş vrea să reamintesc pe această cale că, la mijlocul lunii octombrie, am deschis înscrierile pentru o nouă ediţie a Samsung Solve For Tomorrow, programul nostru de CSR pentru tineri, ajuns acum la a patra ediţie. Competiţia se adresează tuturor copiiilor înscrişi la şcoli din România, cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani, care au o idee despre un produs, un serviciu sau o aplicaţie ce poate îmbunătăţi viaţa în comunităţile lor. Înscrierile sunt deschise până pe 21 noiembrie şi sunt convinsă că juriul va avea o sarcină dificilă, deoarece încă de la ediţiile anterioare am văzut o mulţime de tineri talentaţi, vizionari, care au un mare potenţial. Dincolo de aceste reuşite şi proiecte, mai avem şi alte noutăţi: inaugurarea magazinului online Samsung în Bulgaria şi lansarea aplicaţiei Samsung Shop App în România, aplicaţie disponibilă în Google Play, ce le aduce clienţilor un discount extra de 5%, la instalare. Iar cea de-a treia şi poate cea mai importantă ştire a fost anunţată chiar înaintea acestui interviu: Galaxy AI a fost updatat şi oferă suport pentru limba română, pentru funcţiile de traducere şi interpretare în timp real. Aceasta este modalitatea noastră de a face constant paşi concreţi pentru a fi mai aproape de clienţii din România, cu ajutorul tehnologiilor noastre.

  1. Compania pe care o reprezentaţi rămâne an de an în topul brandurilor preferate de români. Care consideraţi că sunt principalele atuuri sau demersuri ce au dus la această realizare?

Aş vrea să subliniez nu doar că suntem în topul brandurilor preferate de români, ci aşa cum menţionam mai devreme, chiar pe primul loc, conform topului celor mai puternice 30 de branduri din România, întocmit de Kantar Media. În plus, avem un impact major pe piaţa de telefoane mobile şi televizoare. Unul din doi români este utilizatorul unui smartphone Samsung şi unul din trei români urmăreşte conţinutul preferat pe un televizor Samsung. Aceste cifre sunt o mândrie pentru noi, dar ne fac şi responsabili în faţa clienţilor, un aspect pe care îl avem în vedere atunci când gândim strategia companiei. Cred că puterea inovaţiei Samsung este principalul motiv pentru care clienţii ne aleg şi rămân alături de noi; an de an, reuşim să venim pe piaţă cu produse care introduc noutăţi substanţiale pentru consumatori. Iar odată cu inteligenţa artificială, care este deja integrată în toate categoriile noastre de produse lansate în 2024, suntem convinşi că vom îndeplini şi mai multe dintre cerinţele actualilor sau viitorilor clienţi. Produsele noastre cu inteligenţă artificială sunt destinate să reducă necesarul de implicare în rutinele obişnuite. Cu siguranţă, pe măsură ce tehnologia va avansa, vom putea sprijini acest demers în noi moduri, cu funcţii tot mai avansate.

  1. Cum a evoluat în ultimele luni relaţia pe care o aveţi cu consumatorii, prin ce v-au surprins aceştia sau ce aţi aflat nou despre aceştia datorită ultimelor lansări şi evenimente la care Samsung a fost în centrul atenţiei?

Suntem mai aproape de clienţii noştri anul acesta, mai ales după ce am desfăşurat două studii, unul alături de Kantar România şi altul alături de Cult Research.  Primul ne-a ajutat să aflăm cât de multe ştiu în acest moment românii despre inteligenţa artificială şi cum se raportează la aceasta, iar din al doilea studiu am tras concluzii despre dorinţele consumatorilor în privinţa viitoarelor produse cu AI pe care le-ar dori acasă sau în viaţa profesională. Pe scurt, rezultatele sunt plăcut surprinzătoare. Avem de-a face cu o mulţime de oameni care cred în beneficiile pe care le va aduce AI-ul în vieţile lor şi care sunt, de asemenea, dornici să achiziţioneze produse ce oferă astfel de funcţii. Studiul desfăşurat de Cult Research ne-a arătat că 73% dintre românii ce au în plan să-şi schimbe televizorul doresc un TV cu funcţii AI integrate. Procentajele sunt crescute şi în cazul maşinilor de spălat, unde peste 6 din 10 români vor un upgrade la un electrocasnic cu AI, sau când vine vorba de frigidere, unde mai bine de 5 din 10 români vor inteligenţă artificială. Cu toţii ne dorim mai mult timp liber, iar faptul că acum avem şi o confirmare în cifre a acestui fapt ne convinge că eforturile noastre de a democratiza accesul la AI sunt în direcţia corectă.

  1. Cum se integrează AI-ul în stilul de viaţă al românilor şi cum se îmbină modul lor de viaţa cu strategia Samsung, ce aţi observat în acest sens?

Principala noastră observaţie este că românii sunt în trend cu alte ţări din Europa, în ideea că au acelaşi apetit ridicat pentru a beneficia de inteligenţa artificială integrată în electronice şi electrocasnice, fiind dornici să achiziţioneze un astfel de produs pentru acasă. Oamenii încep să realizeze că viaţa lor poate fi mai lejeră, că activităţile de zi cu zi pot fi mai uşoare, iar productivitatea poate creşte exponenţial, dacă au device-urile potrivite care să îi sprijine, atât la birou, cât şi acasă. Smartphone-urile Samsung cu AI sunt destinate să îmbunătăţească fluxurile zilnice de lucru, schimburi de mailuri, şedinţe, notiţe. Acasă, dispozitive precum JetBot AI+, gamele de frigidere sau maşini de spălat Bespoke AI fac treburile casnice mult mai uşoare, mai rapide şi mai facile. Fiecare dintre produsele noastre aduce inovaţii care, per total, se traduc prin mai puţin efort depus de către client şi mai mult timp liber.

  1. Ce urmează pentru Samsung, din perspectiva extinderii viziunii AI for ALL? Care sunt următorii paşi pe care îi veţi face către consumatori?

Viziunea ”AI for All”, un proiect amplu, holistic, pe care ni l-am asumat la începutul acestui an, va continua să se dezvolte atât la nivel internaţional, cât şi local, deoarece credem în democratizarea accesului la inteligenţă artificială şi implicit la beneficiile pe care le pot obţine clienţii astfel. Aceştia observă deja avantajele pe care le aduce AI-ul integrat în dispozitive, chiar dacă tehnologia este la început de drum. Potenţialul este enorm şi ne dorim ca fiecare client Samsung să-l poată fructifica la maximum. Pentru a atinge acest obiectiv, însă, aşa cum ne-au arătat şi studiile pe care le-am amintit anterior, este nevoie să ne implicăm activ şi în zona de educare a publicului. Pentru următoarele luni avem în lucru mai multe demersuri prin care vrem să aducem în atenţia românilor informaţii concrete şi corecte despre inteligenţa artificială. Ne dorim ca toţi românii să conştientizeze avantajele pe care le pot obţine prin această nouă tehnologie ce îşi face loc în vieţile noastre.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
samsung,
romani,
romania,
clienti,
companie,
inteligenta

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.