Interviu. Josephine Payne, Ford Otosan România: Vom fi prima uzină care produce atât autoturisme, cât şi vehicule comerciale Ford cu motoare convenţionale, dar şi electrice

Autor: Bogdan Alecu Postat la 06 aprilie 2023 84 afişări

 Interviu. Josephine Payne, Ford Otosan România: Vom fi prima uzină care produce atât autoturisme, cât şi vehicule comerciale Ford cu motoare convenţionale, dar şi electrice

Logistica rămâne principala provocare a uzinei de la Craiova odată cu creşterea capacităţii de producţie de la 250.000 la 272.000 odată cu noile modele

Aglomeraţia din portul Constanţa cauzată de exporturile de cereale dinspre Ucraina, progresul foarte lent al investiţiilor în infrastructura feroviară şi lipsa autostrăzilor din jurul Craiovei sunt printre factorii care limitează potenţialul uzinei.

Ford Otosan Craiova va demara din trimestrul al treilea din 2023 producţia noului Transit Courier întâi cu motoare pe benzină şi diesel, iar din T3/2024 cea a lui E-Transit Courier, versiunea electrică a vehiculului comercial. În total, uzina din România va produce până la final de 2024 o gamă compusă din şase modele- Puma cu motor cu ardere internă şi Puma electric, noile Transit Courier şi E-Transit Courier, dar şi Tourneo Courier - versiunea de pasageri a lui Transit Courier şi versiunea electrică a acestuia.

„Cu noile modele vin şi noi furnizori. Unii sunt existenţi, dar am şi muncit să aducem pe plan local producţie în România. Avem o creştere a numărului furnizorilor din România, dar nu specificăm. Vom fi prima uzină care va produce în volume mari atât autoturisme. cât şi vehicule comerciale, electrice, dar şi cu motoare pe combustie. Altfel, Valencia produce Kuga, dar şi Transit Connect.

Ne-am dori să construim bateria în Craiova, iar echipa de aici este una flexibilă, dar acum nu avem nimic de anunţat cu privire la producţia de motoare termice“, a spus Josephine Payne, preşedintele Ford Otosan Craiova, după evenimentul de prezentare a noului E-Transit Courier.

Ea a subliniat că odată cu investiţia de 490 mil. euro în proiect şi creşterea capacităţii de producţie a uzinei din Craiova de la 250.000 la 272.000 de unităţi, logistica rămâne în continuare principala problemă - capacitatea de a aduce la uzină componentele necesare şi de a exporta maşinile asamblate.

„Drumul Expres Craiova-Piteşti este un proiect foarte important pentru noi, care a pornit foarte greu, dar în ultimii doi ani vedem un progres foarte rapid. Calitatea este bună, lucrările avansează rapid de la Slatina la Piteşti. Mai departe în Transilvania vedem infrastructură nouă, mai ales infrastructură rutieră. Acum ne uităm la evoluţia proiectului autostrăzii Craiova-Lugoj şi conexiunea dintre sud şi nord.“

„Din păcate, când vine vorba de infrastructura feroviară aici nu vedem acelaşi progres pe care îl vedem la infrastructura rutieră, iar cea feroviară este foarte importantă. Ne-am dori să exportăm cât mai mult doar pe tren“, a subliniat preşedintele Ford Otosan Craiova.

Luna trecută a avut loc inclusiv un accident feroviar în apropiere de Roşiorii de Vede, în care a fost implicat un tren care transporta maşini Ford Puma.

„Accidentul a fost un eveniment nefericit şi autorităţile investighează. Nu ne-a schimbat strategia, dar întotdeauna monitorizăm situaţia şi suntem flexibili, trecem de la feroviar la rutier şi invers. Ce livrăm de obicei pe feroviar, de obicei trimitem către Constanţa pentru a livra pe cale maritimă - o parte pleacă spre Spania, spre Turcia. Dar din păcate războiul din Ucraina a supraaîncărcat portul şi este mai plin de provocări să livrezi maritim. Discutăm cu autorităţile portuare, cu ministerul transporturilor, despre ce se poate îmbunătăţi. Portul nostru pentru vehicule de export este Constanţa. Livrăm feroviar şi spre Europa“, a explicat Josephine Payne.

Ruta spre Vest va fi cu atât mai importantă din 2024 în condiţiile în care producătorul sud-coreean SK va livra dinspre Ungaria spre Craiova bateriile pentru E-Transit Courier. SK Innovation anunţa în 2021 o investiţie de 2,3 miliarde de euro în Ungaria în producţia de baterii pentru maşini electrice.

„Avem un memorandum pentru o fabrică de baterii în Turcia, însă în acest caz vom avea baterii furnizate de SK din Ungaria. Avem nevoie de infrastructură, avem nevoie de autostrada Craiova-Lugoj nu doar pentru baterii, ci şi pentru toţi furnizorii noştri, dar şi pentru a exporta mai uşor. Suntem al doilea cel mai mare exportator al României şi avem nevoie de o infrastructură pentru aceasta“, a explicat Josephine Payne.

Ford E-Transit Courier, pe scurt:

► Producţia lui E-Transit Courier va începe în 2024 la fabrica Ford Otosan Craiova; Versiunile cu motoare diesel şi pe benzină pot fi comandate din vara lui 2023, cu livrări înainte de finalul anului

► A fost complet reproiectat şi oferă cu 25% mai mult volum de încărcare faţă de modelul anterior, spaţiu pentru doi europaleţi

► Sistemul de propulsie complet electric al E-Transit Courier include un motor de 100 kW. Bateria se poate încărca în mod AD cu 11 kW în 5,7 ore, sau DC cu 100 kW de la 10 la 80% în sub 35 de minute.

► Sarcina utilă maximă pentru modelul complet electric este de 700 kg, cu o greutate maximă de remorcare de 750 kg.

► Va fi disponibil şi cu motorul EcoBoost de 1,0 litri produs şi la Craiova, dar şi cu un diesel de 1,5 litri. Gama include atât modele de furgon, cât şi furgon dublă cabină şi include o gamă de versiuni, inclusiv modelele Limited şi Active.

Ce spune preşedintele Ford Otosan România:

► Ford Otosan România va utiliza baterii SK importate din Ungaria pentru E-Transit Courier.

► Noi furnizori vin în proximitatea uzinei pentru a livra componente pentru Transit Courier.

► Craiova este prima uzină care va produce autoturisme şi utilitare Ford atât elecrice, cât şi convenţionale în volume mari.

► Autostrada Craiova-Lugoj va creşte eficienţa uzinei.

► Infrastructura feroviară nu beneficiază de aceleaşi investiţii precum cea rutieră, deşi este critică pentru sectorul industrial.

► Exportul de cereale dinspre Ucraina din Constanţa a dus la supraaglomerarea portului, dar Constanţa rămâne portul de export al Ford Otosan România.

► Accidentul feroviar din Roşiorii de Vede nu schimbă strategia de transport, dar este cel mai grav incident de până acum.

► Uzina va asambla pe aceeaşi linie atât modelele cu motoare convenţionale, cât şi cele electrice, atât Puma, cât şi Transit Courier şi Tourneo Courier.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.