Cum se învârte roata: De la ”quiet quitting”, când angajaţii plecau pe capete să găsească joburi mai bine plătite, la ”quiet cutting”. Valul masiv de concedieri din ultimul an a făcut companiile să găsească o nouă metodă să scape de angajaţi fără niciun avertisment şi fără costuri - nu îi dau afară direct, dar le iau rolul şi poziţia din companie
Tot mai mulţi angajaţi se trezesc cu e-mailuri şi call-uri pentru şedinţe unde li se comunică un mesaj derutant: Nu sunteţi concediaţi, dar postul dvs. nu mai există, scrie The Wall Street Journal.
Cei care primesc aceste memorii descriu că trec printr-un carusel emoţional, de la uşurarea că sunt încă angajaţi până la un sentiment de teamă că şefii lor vor în secret să plece. De asemenea, ei se confruntă cu o piaţă a muncii care nu este la fel de robustă ca acum un an, ceea ce îi face pe mulţi să creadă că cea mai bună opţiune este să rămână pe loc şi să vâneze pe plan intern pentru a găsi un loc mai potrivit.
Adidas, Adobe, IBM şi Salesforce, printre altele, au redistribuit angajaţi în cadrul restructurărilor corporative. Menţiunile de realocare, sau termeni similari, în timpul teleconferinţelor privind rezultatele companiilor au crescut de peste trei ori între august anul trecut şi luna aceasta, potrivit datelor AlphaSense, o platformă de cercetare în domeniul financiar.
Pentru companiile care au cheltuit mai mulţi ani - şi bani grei - pentru a angaja oameni de top, realocarea angajaţilor pe noi roluri poate fi o modalitate de a ocupa posturi vitale pentru planurile viitoare, reducând în acelaşi timp costurile asociate cu vechile strategii, spun directorii de resurse umane.
Companiile cu sediul în SUA au anunţat în iulie cu 42% mai puţine reduceri de personal decât în iunie, potrivit Challenger. Reducerile de locuri de muncă din iulie au fost, de asemenea, cu 8% mai mici decât în perioada anului precedent, marcând prima dată în acest an când reducerile lunare de locuri de muncă au fost mai mici decât în 2022.
În cadrul interviurilor şi al forumurilor online, mulţi angajaţi au declarat că sunt îngrijoraţi că realocarea lor înseamnă că, în cele din urmă, vor fi daţi pe uşă afară. De asemenea, mulţi s-au întrebat cum să iasă din purgatoriul locurilor de muncă şi să revină la un post pe care îl doresc cu adevărat.
„Angajaţii suspicioşi sau nervoşi în legătură cu o realocare ar trebui să îşi întrebe managerii de ce anume se întâmplă acest lucru şi ce înseamnă această redistribuire pentru parcursul lor professional. Răspunsurile ar putea dezvălui dacă un transfer de loc de muncă este personal.” a declarat Naomi Sutherland, director global de dezvoltare a talentelor la firma de consultanţă Korn Ferry.
Fără informaţii clare, „oamenii vor umple un gol de informaţii cu orice poveste pe care şi-o vor spune singuri”, a spus ea.
De cele mai multe ori, există puţine căi de atac pentru angajaţi în cazul în care compania lor îi redistribuie, spun avocaţii specializaţi în dreptul muncii, iar singura excepţie notabila prin care un angajat poate riposta este dacă poate demonstra că redistribuirea sa a venit ca o formă de represalii din partea angajatorului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană