Italienii nu renunţă la tradiţie: Celebrul lanţ american de restaurante fast-food Domino’s Pizza spune arrivederci Italiei după şapte ani în care s-a luptat fără succes ca să-i câştige pe autohtoni
În contextual procedurii de insolvenţă, partenerul de franciză al Domino’s a beneficiat de protecţie judiciară, ceea ce i-a împiedicat pe creditori săi să-şi ceară banii sau să confişte activele companiei. Totuşi, perioada de graţie a expirat în iulie.
Americanii au decis să tragă obloanele în Italia după ce s-au confruntat cu o scădere a vânzărilor, costuri ridicate de funcţionare crescute, datorii mari, dar şi o creştere exponenţială a concurenţei venite din partea restaurantelor tradiţionale care apelează la servicii de livrare prin aplicaţii precum Glovo sau Deliveroo.
Lanţul american de pizzerii are aproximativ 18.800 de unităţi desfăşurate în 90 de pieţe din întreaga lume, o mare parte dintre acestea fiind gestionate în sistem de franciză.
Încă de la începutul anului 2020, americanii de la Domino’s plănuia deschiderea a 850 de unităţi în Italia şi de a atinge o cotă de piaţă de 2% până în 2030. Cu toate acestea, pandemia a fost mult prea mult pentru partnerul de franciză al americanilor.
Domino's a încetat să mai accepte cereri de livrare pe platforma sa din Italia începându cu 29 iulie.
În 2021, ePizza SpA a raportat vânzări de 10,4 milioane de euro, în creştere cu 8,6% faţă de anul precedent, dar cu 36,8% mai puţin decât ţinta stabilită pentru acel an. În decembrie 2021, rezervele de numerar ale companiei se ridicau la doar 492.000 de euro, cu aproape 80% sub nivelul prevăzut în buget.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro