Jovan Radosavljevic, şeful Coca-Cola în România: Când cresc preţurile se vede că mulţi români trăiesc din salariul minim. „Oamenii trec pe apa de la robinet“

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 18 iunie 2023 64 afişări

Jovan Radosavljevic, managerul care con­duce din 2018 Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, spune că producătorul investeşte anual 25-40 de milioane de euro în România, iar că investiţiile de anul trecut au ajuns la circa 30 de milioane de euro.

Jovan Radosavljevic, şeful Coca-Cola în România: Când cresc preţurile se vede că mulţi români trăiesc din salariul minim. „Oamenii trec pe apa de la robinet“

Coca-Cola HBC România investeşte anual 25-40 mil. euro în România şi exportă în 15 ţări, fiind un important hub regional pentru gigantul din sectorul băuturilor răcoritoare.

Jovan Radosavljevic, managerul care con­duce din 2018 Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, spune că producătorul investeşte anual 25-40 de milioane de euro în România, iar că investiţiile de anul trecut au ajuns la circa 30 de milioane de euro. Acestea au fost direcţionate către creşterea eficienţei energetice, dar şi în noi linii care reduc consumul de energie şi în tehnologii care ne ajută la reducerea deşeurilor din plastic.

„Fabrica din Ploieşti este a doua cea mai mare fabrică din grupul Coca-Cola HBC. Şi fabrica din Timişoara livrează produse la export, iar din România exportăm în 15 ţări. Şi continuăm investiţiile şi luptăm pentru aceste investiţii. De aceea avem nevoie de predictabilitate pentru că toate ţările se luptă pentru bugete de investiţii de la sediul central“, a declarat Jovan Radosavljevic într-un interviu acordat Ziarului Financiar.

Coca-Cola HBC are în România trei fabrici, la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei. Fabrica din Ploieşti este a doua cea mai mare din grupul Coca-Cola HBC, prezent în circa 30 de ţări. Circa 10% din producţia Coca-Cola HBC România merge la export, compania fiind principalul exportator de băuturi nonalcoolice.

 Managerul spune că după creşterea preţurilor la energie, utilităţi şi materii prime, decizia guvernului de a creşte TVA de la 9% la 19% la băuturile cu zahăr de la 1 ianuarie a avut un impact foarte mare asupra industriei.

„La nivel de industrie avem nevoie de predicta­bilitate, să fim consultaţi, să pregătim terenul pentru astfel de schimbări. În ianuarie, februarie deja piaţa scădea versus anul trecut în volum. Aşa cum vă imaginaţi, această decizie luată peste noapte a avut un impact foarte mare nu doar asupra noastră, ci şi asupra industriilor conexe. Într-adevăr, nici inflaţia nu a fost bună, dar aceste lucruri imprevizibile au fost şi mai negative pentru sectorul băuturilor“.

Pe plan local, sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Coca-Cola HBC este controlat de Kar-Tess Holding (23% din acţiuni), şi The Coca-Cola Company (21% din acţiuni),  iar restul sunt acţiuni free floating.

Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei (circa 650 mil. euro), în creştere cu peste 15% faţă de anul precedent. Compania a raportat un profit net de 394 de milioane de lei, mai mare cu 32% faţă de rezultatul din 2021. Acesta este cel mai bun rezultat din istoria companiei pe plan local, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al profitului.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.