Kaspersky: Majoritatea utilizatorilor dezvăluie informaţii personale în mediul online
Publicarea informaţiilor sau a fotografiilor pe platformele reţelelor de socializare ca Facebook şi Instagram a devenit a doua natură pentru mulţi utilizatori.
Dar o cercetare realizată de Kaspersky Lab arată cât de multe date personale fac publice utilizatorii pe aceste platforme. Conform studiului, majoritatea utilizatorilor (93%) distribuie aceste informaţii în mediul digital, 70% publicând fotografii sau filmuleţe cu copiii lor, iar 45% - materiale video şi fotografii “delicate” cu alţii. Aceste obiceiuri sunt şi mai răspândite în rândul tinerelor generaţii. În cazul lor, o bună parte dintre informaţiile personale sunt accesibile persoanelor necunoscute.
Aproape jumătate dintre utilizatorii de Internet (44%) îşi fac publice datele, dar odată ce acestea ajung pe domeniul public, scapă de sub controlul posesorilor. Un respondent din cinci (21%) recunoaşte că împărtăşeşte date private cu persoane pe care nu le cunoaşte bine sau chiar cu străini, limitându-şi capacitatea de a controla modul în care acele informaţii sunt folosite. Astfel, utilizatorii se expun furtului de identitate sau riscului unui atac financiar, din cauza publicării unor date financiare şi despre plăţi (37%), a unor scan-uri după paşapoarte, permise de conducere şi alte documente personale (41%) sau a parolelor (30%).
Acestea sunt rezultatele raportului Kaspersky Lab Datele mele valoroase: potenţiale pericole, despre obiceiurile oamenilor privind informaţiile pe care le fac publice. Cercetarea a arătat că oamenii împărtăşesc nu doar date, ci şi dispozitive pe care îşi stochează datele, cu alte persoane. Mai exact, o persoană din 10 (10%) a spus unui necunoscut codul PIN de acces la dispozitivul folosit, iar una din cinci (22%) şi-a lăsat dispozitivul neblocat şi nesupravegheat, într-un grup. În plus, aproape un sfert (23%) dintre participanţi au dat dispozitivul altcuiva ca să-l folosească o anumită perioadă.
Studiul mai arată că tinerii sunt mai tentaţi să arate altor persoane fotografii personale, în ipostaze delicate, cu ei înşişi: 61% dintre cei cu vârste cuprinse între 16-24 de ani recunosc că fac acest lucru, comparativ cu doar 38% dintre persoanele de peste 55 de ani. Acest comportament este valabil şi pentru informaţiile financiare (42% dintre cei cu vârste între 16-24 de ani, versus 27% dintre cei de peste 55 de ani).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro