Kaspersky: Majoritatea utilizatorilor dezvăluie informaţii personale în mediul online

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 29 mai 2017 74 afişări

Publicarea informaţiilor sau a fotografiilor pe platformele reţelelor de socializare ca Facebook şi Instagram a devenit a doua natură pentru mulţi utilizatori.

Kaspersky: Majoritatea utilizatorilor dezvăluie informaţii personale în mediul online

Dar o cercetare realizată de Kaspersky Lab arată cât de multe date personale fac publice utilizatorii pe aceste platforme. Conform studiului, majoritatea utilizatorilor (93%) distribuie aceste informaţii în mediul digital, 70% publicând fotografii sau filmuleţe cu copiii lor, iar 45% - materiale video şi fotografii “delicate” cu alţii. Aceste obiceiuri sunt şi mai răspândite în rândul tinerelor generaţii. În cazul lor, o bună parte dintre informaţiile personale sunt accesibile persoanelor necunoscute.

Aproape jumătate dintre utilizatorii de Internet (44%) îşi fac publice datele, dar odată ce acestea ajung pe domeniul public, scapă de sub controlul posesorilor. Un respondent din cinci (21%) recunoaşte că împărtăşeşte date private cu persoane pe care nu le cunoaşte bine sau chiar cu străini, limitându-şi capacitatea de a controla modul în care acele informaţii sunt folosite. Astfel, utilizatorii se expun furtului de identitate sau riscului unui atac financiar, din cauza publicării unor date financiare şi despre plăţi (37%), a unor scan-uri după paşapoarte, permise de conducere şi alte documente personale (41%) sau a parolelor (30%).

Acestea sunt rezultatele raportului Kaspersky Lab Datele mele valoroase: potenţiale pericole, despre obiceiurile oamenilor privind informaţiile pe care le fac publice. Cercetarea a arătat că oamenii împărtăşesc nu doar date, ci şi dispozitive pe care îşi stochează datele, cu alte persoane. Mai exact, o persoană din 10 (10%) a spus unui necunoscut codul PIN de acces la dispozitivul folosit, iar una din cinci (22%) şi-a lăsat dispozitivul neblocat şi nesupravegheat, într-un grup. În plus, aproape un sfert (23%) dintre participanţi au dat dispozitivul altcuiva ca să-l folosească o anumită perioadă.

Studiul mai arată că tinerii sunt mai tentaţi să arate altor persoane fotografii personale, în ipostaze delicate, cu ei înşişi: 61% dintre cei cu vârste cuprinse între 16-24 de ani recunosc că fac acest lucru, comparativ cu doar 38% dintre persoanele de peste 55 de ani. Acest comportament este valabil şi pentru informaţiile financiare (42% dintre cei cu vârste între 16-24 de ani, versus 27% dintre cei de peste 55 de ani).

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.