La Mama Ateneu, un restaurant emblematic pe scena Capitalei, s-a închis după 22 de ani. În locul lui vine grupul Fratelli cu un concept

Autor: Cristina Roşca Postat la 02 octombrie 2024 60 afişări

Restaurantul La Mama Ateneu, amplasat, după cum îi zice şi numele, în zona Ateneului din Bucureşti, a fost închis după 22 de ani, ca urmare a faptului că a expirat contractul de chirie şi nu a mai fost prelungit, spun sursele ZF din piaţă.

La Mama Ateneu, un restaurant emblematic pe scena Capitalei, s-a închis după 22 de ani. În locul lui vine grupul Fratelli cu un concept

Localul din inima Bucureştiului are o suprafaţă de circa 620 de metri pătraţi, aici fiind inclus atât spaţiul interior, cât şi terasa.

Restaurantul La Mama Ateneu, amplasat, după cum îi zice şi numele, în zona Ateneului din Bucureşti, a fost închis după 22 de ani, ca urmare a faptului că a expirat contractul de chirie şi nu a mai fost prelungit, spun sursele ZF din piaţă.

Localul a fost deschis în 2002 de Cătălin Mahu, fondatorul restaurantelor La Mama, şi va fi înlocuit cu un concept al grupului Fratelli, mai spun sursele. Spaţiul din inima Bucureştiului are o suprafaţă de circa 620 mp, e vorba de casă şi de terasa generoasă.

Grupul Fratelli are în portofoliu, dincolo de localurile cu acelaşi nume, şi o serie de restaurante şi bistrouri precum Biutiful şi Fratellini, aşa că e posibil să vină cu unul dintre acestea din urmă şi în zona Ateneului, unde nu are încă o amprentă gastronomică.

O istorie de un sfert de secol

După închiderea restaurantului din zona Ateneu, lanţul La Mama, cu o prezenţă de 25 de ani pe piaţă, mai operează astăzi cinci unităţi, toate în Capitală.

Cătălin Mahu, fondatorul businessului, declarase la începutul lui 2023 că vrea să reia expansiunea după câţiva ani de pauză şi că are în plan deschiderea a cel puţin două localuri noi în acest an. Până în prezent însă nu a fost inaugurată nicio unitate nouă.

Ba mai mult, din varii motive, mai multe restaurante sub acest brand au fost închise în ultimii 10-15 ani.

Compania Trotter Restaurant, care administrează businessul, a închis anul 2023, ultimul pentru care există date publice, cu afaceri de 25,7 mil. lei, cel mai ridicat nivel de după 2009. Faţă de anul anterior, businessul a crescut cu 13%.

O zonă cu potenţial

Zona Ateneului din Capitală a devenit una extrem de populară în rândul operatorilor HoReCa, iar asta deja de circa un deceniu. Popularitatea a fost „extinsă“ mai recent şi în zona apropiată a Pieţei Amzei.

Mai mult, şi Calea Victoriei a devenit o destinaţie de primă mână în rândul operatorilor din ospitalitate, fie că e vorba de proprietari de baruri, cafenele, bistrouri, cofetării ori restaurante.

Aşadar, zona Ateneului şi împre­jurimile s-au conturat în ultimii ani drept cea mai efervescentă destinaţie HoReCa din Bucureşti, adunând 40-50 de concepte de restaurante şi cafenele, conform datelor ZF.

Poziţia centrală, traficul pietonal din zonă în weekend şi în sezonul estival şi câteva exemple de localuri cu rezultate bune au făcut ca tot mai mulţi antreprenori din industrie să îşi îndrepte atenţia către acest areal aflat în proximitatea imediată a unor zone populare pentru locuitorii oraşului, precum Calea Victoriei, Piaţa Romană şi bulevardul Magheru.

Când se va inaugura?

Deşi s-a creat deja aglomeraţie în zonă, sau poate tocmai de aceea, există în continuare deschideri şi inaugurări de spaţii HoReCa. Iar în această „horă“ va intra şi grupul Fratelli.

Deschiderea noului concept din zona Ateneului va avea loc în 2025.

În imediata proximitate a acestui spaţiu se află localuri precum Chocolat, Le Bistro Francais, Mace by Joseph Hadad şi Salon Golescu, localuri poziţionate pe segmentul mediu plus sau chiar premium. Pe acest segment activează şi grupul Fratelli. Acesta are în portofoliu concepte precum Fratelli Studios, Fratelli Mamaia, Fratelli Ristorante, Fratellini Bistro, Biutiful, Uanderful, dar şi servicii de delivery şi divizia Fratelli Catering, care deserveşte evenimente precum Brand Minds, Untold, Electric Castle, Neversea şi Summerwell.

Grupul a obţinut anul trecut afaceri de 88,5 mil. lei, plus 13%.

Primul local de sub umbrela Fratelli a apărut pe piaţă în 2005, când patru prieteni – Dani Caramihai, Mihai şi Liviu Popescu şi Liviu Mergeani - au hotărât să deschidă o cafenea, un concept diferit de ceea ce exista atunci în Bucureşti. Ulterior, afacerea s-a extins.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.