Lanţul de retail românesc care ia cu asalt toată ţara tocmai a mai deschis un spaţiu de 10.000 mp şi pregăteşte deschiderea altor cinci magazine

Autor: Cristina Bellu Postat la 05 martie 2024 93 afişări

Lanţul de retail românesc care ia cu asalt toată ţara tocmai a mai deschis un spaţiu de 10.000 mp şi pregăteşte deschiderea altor cinci magazine

Retailerul Supermarket La Cocoş, controlat de antreprenorul Iulian Nica, se extinde şi în Braşov, după Ploieşti şi Bucureşti, unde va deschide al 4-lea hipermarket din ţară, care va ocupa o suprafaţă de aproximativ 10.000 metri pătraţi în complexul comercial Brintex-Braşov, situat în cartierul Bartolomeu.

Tranzacţia a fost intermediată de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

”Piaţa de retail alimentar este o piaţă extrem de competitivă, prin prezenţa marilor reţele internaţionale, dar şi cu afaceri locale, care au reuşit să se impună ca jucători importanţi. La Cocoş este unul dintre cele mai de succes branduri locale de hipermarketuri, succes obţinut printr-o poziţionare pe piaţă atent analizată”, spune Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.

Magazinul din Braşov este prima unitate anunţată oficial, ca parte a planului de dezvoltare a reţelei La Cocoş, ce prevede deschiderea a încă cinci magazine noi în 2024 şi 2025.

Supermarket La Cocoş este primul independent din sectorul alimentar din România care a realizat vânzări de aproximativ 1 miliard de lei în anul 2023 cu cele trei hipermarketuri, două în Ploieşti şi unul în Bucureşti.

Brintex Discount Shopping Center a trecut de curând printr-un proces important de remodelare, după o prezenţă de 18 ani în aceeaşi locaţie şi include 200 de magazine integral închiriate.

Noul magazin La Cocoş va completa mixul de chiriaşi din cadrul Brintex, şi este de aşteptat să genereze o creştere semnificativă a numărului de vizitatori zilnici, care în prezent este de 5.000 de persoane, spun reprezentanţii agenţiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

La Cocoş este un concept nou în piaţa din România, un format de magazin ce oferă clienţilor trei niveluri de preţuri în funcţie de cantitatea achiziţionată. Aceste magazine îşi desfăşoară activitatea pe suprafeţe mari, având la vânzare aproximativ 12.000 de produse din cele mai cunoscute şi mai vândute produse din ţara noastră.

Primul magazin a fost inaugurat în 2014 în Ploieşti. După mai mulţi ani de creştere, în anul 2019 a ajuns la vânzări de 54,4 milioane de euro doar cu magazinul din Ploieşti, care avea la vremea respectivă o suprafaţă de 3.950 metri pătraţi. A început planul de extindere mergând la Bucureşti în noiembrie 2020, unde a deschis al doilea magazin situat în incinta Vitantis Shopping Center, cu o suprafaţă de aproximativ 11.400 metri pătraţi. De asemenea, în noiembrie, dar trei ani mai târziu, în 2023, a fost inaugurată cea de-a treia unitate, tot în Ploieşti, care are o suprafaţă de vânzare de aproximativ 13.000 metri pătraţi, fiind şi cel mai mare magazin din comerţul alimentar independent din România.

Retail-ul alimentar a fost unul dintre cele mai reziliente segmente ale pieţei de retail, în ciuda creşterii inflaţiei şi erodării puterii de cumpărare şi a consumului, înregistrând creşteri peste rata inflaţiei în perioada 2019-2022.

Astfel, reţelele de hipermarketuri/supermarketuri au raportat în anul 2022, an pentru care sunt disponibile cele mai recente rezultate financiare, o creştere cumulată a cifrei de afaceri de 18,2%, potrivit potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2023, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.