Lanţurile de retail au zdrobit micii comercianţi. Analiză ZF: Marile reţele de retail au acaparat în 20 de ani 60% din piaţa de consum a României şi nu se opresc aici
Universul de comerţ modern din România se apropie de 3.000 de magazine.An de an se deschid circa 300 de hipermarketuri, supermarketuri sau magazine de discount.
Românii cheltuie anual 20 mld. euro pe alimente şi alte bunuri de larg consum, din care 62% sunt lăsaţi la casele de marcat ale magazinelor moderne, în frunte cu hipermarketurile şi supermarketurile. Cei 70.000 de chioşcari îşi împart restul de 38% din bani, arată datele pe 2018 oferite de compania de cercetare de piaţă GfK.
Prin comparaţie, în 2013 exista un raport echilibrat între modern şi tradiţional, iar în urmă cu circa un deceniu, balanţa înclina în sens invers. Mai exact, micii comercianţi erau majoritari cu circa 60% cotă de piaţă, conform celor mai recente date ale ZF.
Reţelele străine au început dezvoltarea în România acum două decenii, dar au accelerat expansiunea după 2005 când mai multe nume mari şi-au făcut intrarea pe piaţă. Apoi, an de an au fost deschise zeci şi ulterior sute de magazine moderne care au mâncat treptat din cota de piaţă a micilor comercianţi. Doar pentru acest an sunt planificate circa 300 de noi unităţi - în special pe suprafaţă mică - ceea ce ar duce universul de comerţ modern spre 3.000 de unităţi operate de zece reţele străine.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro