Cine este Lars Fruergaard Jørgensen, omul care a transformat Novo Nordisk în cea mai valoroasă companie Europeană datorită Ozempic, celebrul medicament pentru diabet care ajută şi la pierderea kilogramelor. „Nu s-a făcut pe sine faţa companiei, oamenii apreciază foarte mult asta”
La câteva zile după ce Lars Fruergaard Jørgensen a preluat rolul de CEO al companiei Novo Nordisk în 2017 a luat deja decizia ce va culmina în explozia pe bursă a companiei, scrie Financial Times.
Gigantul farmaceuit nu lansase încă Ozempic, medicamentul pentru diabet popularizat de vedete datorită proprietăţilor de slăbire, şi era la ani distanţă de aprobarea Wegovy, versiunea care ţinteşte obezitatea. La acea vreme echipa de management dezbătea dacă să înceapă costisitorul proces de testare care ar fi urmat să dovedească, sau nu, că Wegovy reduce riscul de AVC şi infarct.
Pariul început de Lars Fruergaard Jørgensen a dat rezultate: Datele iniţiale au arătat că pacienţii care au folosit Wegovy au avut un risc mai mic cu 20% pentru a dezvolta boli cardiovasculare.
Investitorii au început să spere ca adopţia medicamentului va salva vieţi şi va reduce costurile pentru sistemele de sănătate. Compania a crescut cu 16% pe bursă în acea zi şi a continuat avansul până a ajuns cea mai valoroasă companie din Europa.
Jørgensen s-a alăturat companiei Novo Nordisk în 1991 după ce a studiat Finance and Business şi a lucrat în mai multe sedii ale companiei în SUA, Japonia şi Olanda. Acesta şi-a întâlnit soţia la locul de muncă, având împreună cu ea doi copii.
CEO-ul Novo Nordisk consideră responsibilitatea o trăsătură cheie în viaţă, dar subliniază importanţa reflecţiei, mergând adesea cu caiacul pe lacul din apropierea casei sale.
Lars Green, CFO-ul companiei soră Novozymes, îl cunoaşte pe Jørgensen încă din facultate. „A învăţat că lucrurile nu vin de la sine. Ele necesită investiţie sau efort şi, pe baza acestora, îţi primeşti recompensa.”
Emily Field, analist la Barclays, a explicat că Jørgensen nu s-a pus în prim planul conferinţei companiei la anunţarea veniturilor precum alţi lideri din industrie. „Nu s-a făcut pe sine faţa companiei, oamenii apreciază foarte mult asta. Este vorba despre Novo Nordisk, nu despre el.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro