Leasing operaţional. O companie românească preia conducerea
Cele mai mari şase companii de leasing operaţional au rulat în 2023 afaceri de peste 2,1 miliarde de lei, în creştere cu 25% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului Finanţelor centralizate de ZF.
Cea mai mare creştere din piaţă a fost înregistrată de Arval România, de aproape 60% la 637 mil. lei, care s-a distanţat la aproape 347 de milioane de lei de ocupantul locului al treilea.
Autonom Services rămâne în top cu 716 mil. lei şi creştere de 12%. În 2022 a primit şi autorizaţia de a prelua Ţiriac Operating Lease - firma Premium Leasing. Finalizarea tranzacţiei a avut loc la data de 15 aprilie 2022, iar valoarea se ridică la 11,2 milioane de euro (reprezentând surse proprii ale Autonom).
Pe locul trei este ALD Automotive cu un business de aproape 290 mil. lei, în creştere cu 9% faţă de anul anterior.
Piaţa de leasing operaţional din România a crescut cu 12% în 2023, ajungând la nivelul de 89.500 de unităţi în administrare, dintre care peste 90% sunt în regim „full service”, potrivit estimărilor Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO), care reuneşte nouă dintre cele mai importante companii din sector.
În 2023, creşterea costurilor de finanţare, a asigurărilor, mentenanţei, salariilor şi a altor servicii incluse într-o rata de leasing operaţional s-a situat între 15% şi 90%, într-un singur an. Majoritatea acestor creşteri au fost absorbite de către firmele de leasing operaţional pentru contractele în derulare, care au preţ fix.
Totodată, creşterea preţurilor autovehiculelor, începută în 2020 şi continuată în fiecare an de atunci, inclusiv în 2023, a pus o presiune suplimentară pe actorii din acest sector. Astfel, din 2020, până în prezent, costurile medii de achiziţie a autovehiculelor au crescut şi cu peste 50% (în funcţie de clasă).
În ceea ce priveşte grija pentru mediul înconjurător, reprezentanţii ASLO susţin că este esenţial ca viitoarele măsuri de sprijin pentru achiziţionarea şi utilizarea maşinilor cu emisii reduse să fie elaborate având în vedere impactul flotelor şi să fie modelate după practicile pozitive observate în alte ţări, precum Polonia, Benelux şi Franţa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro