LEONI deschide un nou centru de producţie în România

Postat la 03 iulie 2023 174 afişări

LEONI deschide un nou centru de producţie în România

Prezent în România din 1999, grupul LEONI, unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme de cablaj şi componente pentru industria auto, anunţă o nouă investiţie pe plan local. Ce impact va avea noua fabrică de la Beiuş în comunitate şi în activitatea companiei?

Când v-aţi extins operaţiunile în România şi ce a stat la baza interesului pentru piaţa locală?

Andrada Verdeş, country manager LEONI România: De la deschiderea operaţiunilor LEONI în România, ne-am consolidat poziţia de pol de excelenţă în producţia de sisteme de cablaje auto şi suntem un etalon pe harta internaţională a industriei auto. Cel puţin la fel de important, suntem recunoscuţi pentru experienţă şi know-how în producţia de cablaje pentru automobile electrice şi hibride. Suntem bucuroşi să spunem că multe dintre autoturismele noi pe care le vedem pe şoselele româneşti au componente din fabricile noastre.

România, în general, are un potenţial foarte bun în zona de producţie auto, atât de automobile, cât şi de componente. Însă, avem nevoie de o strategie naţională pentru industria auto, care să permită un acces mai facil la finanţarea investiţiilor şi să dea României avantaje clare în menţinerea, dezvoltarea şi atragerea producţiei auto.

De ce aţi simţit nevoia deschiderii unei fabrici şi căror categorii de produse este dedicată?

Andrada Verdeş, country manager LEONI România: Preocuparea noastră constantă este de a creşte capacitatea operaţională din România, atât în privinţa volumului de producţie, cât şi în privinţa calităţii, pregătirii oamenilor noştri, dar şi a gamei de sisteme de cablaje pe care o putem acoperi. Ne mândrim cu poziţia României ca centru de excelenţă în producţia de cablaje pentru autovehicule electrice şi hibride. Noua fabrică din Beiuş ne ajută să acoperim o cerere semnificativă din zona de componente pentru autovehicule comerciale. Cu ajutorul acesteia vom acoperi proiecte noi sau viitoare ale LEONI România.

Ce impact va avea noul centru de producţie asupra activităţii locale şi internaţionale a companiei?

Andrada Verdeş, country manager LEONI România: Această unitate de producţie este foarte relevantă pentru comunitatea locală, deoarece la capacitatea maximă fabrica va avea 1.200 de noi locuri de muncă. Asta ne face să devenim cel mai mare angajator local şi unul foarte important la nivel regional.

Cum se reflectă această investiţie în cifre?

Andrada Verdeş, country manager LEONI România: Fabrica de la Beiuş este dedicată producţiei de sisteme de cablaje auto clasice. Investiţia în fabrică este de 17.5 milioane de euro şi reprezintă costurile de reabilitare a unei clădiri ce a fost reintrodusă în circuitul de producţie şi costurile echipamentelor de ultimă generaţie utilizate. LEONI a renovat şi reabilitat spaţiul la standarde internaţionale.

La fel de importantă este şi investiţia realizată în pregătirea oamenilor – operatori de producţie, tehnicieni şi ingineri – investiţie ce va face ca forţa de muncă din regiune să devină mai bine pregătită şi mai integrată în peisajul pieţei de muncă actuale.

Ce tehnologii veţi include în cadrul unităţii de producţie de la Beiuş şi cum vor contribui acestea la eficientizarea operaţiunilor?

Andrada Verdeş, country manager LEONI România: Echipamentele şi sistemele sunt de ultimă generaţie, la standardul LEONI, pentru a putea produce conform nivelului de calitate aşteptat de clienţii noştri. În această unitate de producţie s-a implementat un sistem computerizat, integrat, de ultimă generaţie, folosit la monitorizarea procesului de producţie, dar şi echipamente unice la nivelul producţiei de cablaje în România.

Ce tendinţe remarcaţi în ultimii ani în piaţa pe care activaţi şi care sunt principalele direcţii vizate de companie pentru planurile de dezvoltare în viitor?

Andrada Verdeş, country manager LEONI România: Pe plan mondial, în industria auto se întâmplă multe schimbări semnificative, de la tranziţia către vehicule full electrice la dezvoltarea sistemelor sofisticate de inteligenţă artificială, la standarde tot mai stricte privind emisiile de carbon şi siguranţa vehiculelor. Suntem într-un proces de green transition, iar industria se adaptează rapid cerinţelor consumatorilor.

Vehiculele autonome şi cele care au tehnologie smart vor fi din ce în ce mai populare în viitor, iar inteligenţa artificială (AI) este un subiect important care animează deja multe industrii. În ceea ce ne priveşte, AI-ul ar putea fi integrat în multe procese de producţie, astfel încât să ne ajute să devenim şi mai buni la ceea ce facem. Grupul LEONI şi-a consolidat capacităţile de R&D pentru a face faţă cererilor din partea clienţilor şi avem încredere că suntem pregătiţi pentru trendurile prezente şi viitoare. Cu ajutorul Innovation Industrialization Center, inaugurat recent în Germania, ne-am consolidat poziţia de partener pentru inovaţie al clienţilor noştri din industria auto.

Cât de importantă e integrarea tehnologiilor verzi în centrele de producţie şi cum contribuie acestea la bunul mers al unui business şi al comunităţilor?

Andrada Verdeş, country manager LEONI România: În ceea ce priveşte tehnologia green, LEONI utilizează deja 100% energie verde în fabricile sale şi pregăteşte investiţii care vor creşte şi mai mult gradul de sustenabilitate al operaţiunilor noastre. De asemenea, în Beiuş, folosim apa geotermală în asigurarea nevoilor energetice ale fabricii. Referitor la economisirea de energie, avem sisteme şi procese dedicate în toate fabricile care ne-ajută să îndeplinim acest obiectiv.

Cum poţi acţiona sustenabil în industria în care sunteţi prezenţi şi de ce e important să împleteşti sustenabilitatea cu activitatea de business?

Andrada Verdeş, country manager LEONI România: Sustenabilitatea este în centrul operaţiunilor noastre. ReWire este programul nostru strategic de sustenabilitate şi vizează trei domenii principale de interes: Climă, Eficienţa materialelor şi conservarea resurselor şi Oamenii.  Strategia noastră globală ReWire integrează soluţii la provocările de mediu identificate prin: standarde clare pentru furnizorii de materiale, standarde de mediu aplicate în peste 80% din locaţiile noastre, creşterea canităţii de materiale reciclate folosite de la an la an, creşterea producţiei şi folosirii de energie verde, îmbunătăţirea siguranţei în muncă în toate locaţiile noastre şi activităţi de conştientizare şi implicare în comunităţile locale.

Nu în ultimul rând, la nivelul tuturor entităţilor LEONI am construit o serie de parteneriate cu instituţii de învăţământ şi ONG-uri pentru a susţine educaţia în comunităţile din care facem parte şi incluziunea persoanelor din grupuri vulnerabile. Este preocuparea noastră să încurajăm tinerii să urmeze o carieră în industria auto sau să îşi continue studiile pentru a avea un avantaj competitiv pe piaţa muncii. Facem acest lucru prin parteneriate cu liceele din comunităţile noastre şi cu Universităţie Tehnice, pentru a construi un traseu complet de suport. Înţelegem că este responsabilitatea noastră să facem acest lucru şi ne bucurăm să vedem implicarea colegilor noştri, care îşi doresc să contribuie în proiectele organizate de LEONI.

„România, în general, are un potenţial foarte bun în zona de producţie auto, atât de automobile, cât şi de componente. Însă, avem nevoie de o strategie naţională pentru industria auto, care să permită un acces mai facil la finanţarea investiţiilor şi să dea României avantaje clare în menţinerea, dezvoltarea şi atragerea producţiei auto.”

Andrada Verdeş, Country Manager LEONI România

Prezent în România din 1999, grupul LEONI are aproape 12.000 de angajaţi (mai mult de 10% din forţa de muncă globală a grupului) şi funcţionează cu trei fabrici principale (în Arad, Bistriţa şi Piteşti) şi alţi câţiva sateliţi de producţie. Leoni este un furnizor global de produse, soluţii şi servicii pentru gestionarea energiei şi a datelor în industria auto. Lanţul valoric variază de la cabluri standardizate şi cabluri speciale şi de date până la sisteme de cablare foarte complexe şi componente aferente, de la dezvoltare la producţie. În calitate de partener de inovare cu o expertiză distinctă în domeniul dezvoltării şi al sistemelor, Leoni îşi sprijină clienţii pe calea unor concepte de mobilitate din ce în ce mai durabile şi conectate, de la conducerea autonomă la sisteme de propulsie alternative, precum şi la sisteme de încărcare. În acest scop, Leoni dezvoltă soluţii de cabluri şi sisteme de cablare de generaţie următoare care reduc complexitatea şi permit niveluri mai ridicate de automatizare, de exemplu prin arhitectura zonală. Grupul de companii listate la bursă are aproximativ 95.000 de angajaţi în 27 de ţări şi a generat vânzări consolidate de 5,1 miliarde de euro în 2022.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.