Leoni ia fonduri europene şi implică 610 angajaţi într-un program de creştere a competitivităţii: 100 de muncitori necalificaţi devin electricieni, un sector cu mare deficit
Producătorul de cablaje auto Leoni, unul dintre cei mai mari angajatori din industria componentelor auto din România, implică 610 angajaţi într-un proiect de formare profesională pentru fabricile sale din Arad, Bistriţa şi Piteşti. Dintre aceştia, 100 de muncitori necalificaţi vor participa la cursuri de recalificare pentru a deveni electricieni.
♦ „Valoarea totală a proiectului este de 4,96 mil. lei, finanţată integral prin fonduri europene nerambursabile. (...) Costul mediu alocat per salariat este de aproximativ 1.500 de euro“.
Producătorul de cablaje auto Leoni, unul dintre cei mai mari angajatori din industria componentelor auto din România, implică 610 angajaţi într-un proiect de formare profesională pentru fabricile sale din Arad, Bistriţa şi Piteşti. Dintre aceştia, 100 de muncitori necalificaţi vor participa la cursuri de recalificare pentru a deveni electricieni.
„Proiectul Angajaţi Competitivi va instrui 610 angajaţi cu vârste între 18 şi 64 de ani din unităţile LEONI din Arad, Bistriţa şi Piteşti. Aceştia vor participa la cursuri şi programe de formare adaptate cerinţelor tehnologice actuale, susţinând dezvoltarea abilităţilor tehnice şi profesionale. (...) În cadrul acestui proiect de formare profesională, 100 de persoane din cele trei fabrici Leoni vor beneficia de pregătire şi calificare în meseria de electrician“, au transmis reprezentanţii companiei, la solicitarea ZF.
Proiectul denumit „Angajaţi Competitivi“ este finanţat integral prin fonduri europene nerambursabile şi are o valoare totală de 4,96 milioane de lei.
Lider de parteneriat este Asociaţia Inceptus România, împreună cu partenerul Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud. Perioada de implementare este începând cu data de 1 noiembrie 2024 şi se va desfăşura până în data de 30 aprilie 2027, având ca obiectiv general actualizarea competenţelor specifice ale angajaţilor în contextul evoluţiilor tehnologice rapide.
„Angajaţii vor beneficia de un portofoliu variat de programe de consiliere şi formare profesională, care acoperă atât abilităţi tehnice, cât şi competenţe generale: de la cursuri de calificare în meseria de electrician montator de instalaţii automatizate până la cursuri de management strategic, îmbunătăţire de procese, dezvoltare durabilă şi sustenabilă a companiei. Toate aceste cursuri vor dezvolta competenţele tehnice şi digitale ale angajaţilor, vor califica angajaţii necalificaţi şi vor îmbunătăţi abilităţile soft ale angajaţilor“, au mai spus reprezentanţii Leoni.
Toate activităţile din cadrul proiectului de formare profesională sunt gratuite pentru angajaţi, iar costul mediu alocat per salariat este de aproximativ 1.500 de euro.
În cadrul proiectului, doar angajaţii care participă la cursurile de calificare pentru meseria de electrician montator de instalaţii automatizate semnează un act adiţional cu clauză de training prin care se obligă să rămână în companie pentru o perioadă de doi ani după finalizarea cursurilor.
„Aceşti angajaţi sunt în prezent încadraţi ca muncitori necalificaţi, iar programul le oferă oportunitatea de a dobândi o calificare recunoscută, împreună cu o creştere a competenţelor profesionale. Pe durata participării la cursuri, aceştia vor fi remuneraţi suplimentar“, detaliază reprezentanţii companiei.
În contextul schimbărilor globale din industria auto, Leoni a trecut printr-un proces de reorganizare a producţiei, astfel că a demarat în 2024 o campanie de reducere de personal. Pe 22 iulie, producătorul de cablaje din Bistriţa anunţa că are în plan reducerea cu 10% a personalului. Anunţul a venit după ce în mai Leoni a anunţat că va închide fabrica din Luduş, judeţul Mureş, unde lucrau 200 de oameni.
„Leoni are în prezent peste 9.000 de angajaţi în România. În 2024, ca urmare a procesului de reorganizare a producţiei, punctul de lucru de la Luduş, un satelit al fabricilor din Bistriţa, a fost închis, iar activitatea din Bistriţa a fost redusă cu 10%. Această decizie a fost influenţată de schimbările globale din industria auto, în special de scăderea producţiei de motoare electrice“, susţin reprezentanţii Leoni.
La Bistriţa, Leoni a avut în 2023 o cifră de afaceri de 1,87 mld. lei, în creştere cu 7%, la Arad de 1,1 mld. lei, un plus de 18%, iar în Argeş de 653 mil. lei, un avans de 18%, arată datele publice.
„În 2025, ne dorim să creştem semnificativ oportunităţile de dezvoltare a businessului nostru. Acest lucru va presupune atragerea şi dezvoltarea de talente noi, în scopul consolidării echipelor şi extinderii capabilităţilor noastre de producţie şi inovare. În continuare, vom investi în formarea continuă a angajaţilor şi în adaptarea acestora la cerinţele pieţei, pentru a sprijini creşterea sustenabilă a companiei şi succesul nostru pe termen lung.“
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro