Leoni ia fonduri europene şi implică 610 angajaţi într-un program de creştere a competitivităţii: 100 de muncitori necalificaţi devin electricieni, un sector cu mare deficit

Autor: Ramona Cornea Postat la 19 ianuarie 2025 18 afişări

Producătorul de cablaje auto Leoni, unul dintre cei mai mari angajatori din industria componen­te­lor auto din România, implică 610 angajaţi într-un proiect de formare profesională pentru fabricile sale din Arad, Bis­triţa şi Piteşti. Dintre aceştia, 100 de muncitori necalificaţi vor par­ticipa la cursuri de recalificare pentru a deveni electricieni.

Leoni ia fonduri europene şi implică 610 angajaţi într-un program de creştere a competitivităţii: 100 de muncitori necalificaţi devin electricieni, un sector cu mare deficit

„Valoarea totală a proiectului este de 4,96 mil. lei, finanţată integral prin fonduri europene nerambursabile. (...) Costul mediu alocat per salariat este de aproximativ 1.500 de euro“.

Producătorul de cablaje auto Leoni, unul dintre cei mai mari angajatori din industria componen­te­lor auto din România, implică 610 angajaţi într-un proiect de formare profesională pentru fabricile sale din Arad, Bis­triţa şi Piteşti. Dintre aceştia, 100 de muncitori necalificaţi vor par­ticipa la cursuri de recalificare pentru a deveni electricieni.

„Proiectul Angajaţi Com­pe­ti­tivi va instrui 610 angajaţi cu vârste între 18 şi 64 de ani din unităţile LEONI din Arad, Bis­triţa şi Piteşti. Aceştia vor par­­ticipa la cursuri şi programe de for­mare adap­tate cerinţelor tehnolo­gice actuale, sus­ţinând dezvoltarea abi­li­tă­ţilor teh­nice şi profesionale. (...) În ca­drul aces­tui proiect de formare pro­fe­sională, 100 de per­soane din cele trei fabrici Leoni vor beneficia de pregătire şi calificare în meseria de electrician“, au transmis re­prezen­tan­ţii companiei, la soli­citarea ZF.

Proiectul denumit „Angajaţi Com­­­petitivi“ este finanţat integral prin fonduri europene nerambursa­bile şi are o valoare totală de 4,96 mili­oane de lei.

Lider de parteneriat este Asociaţia Inceptus România, împre­ună cu partenerul Camera de Comerţ şi Industrie Bistri­ţa-Năsăud. Perioada de imple­men­­tare este începând cu data de 1 no­iembrie 2024 şi se va desfă­şu­ra până în data de 30 aprilie 2027, având ca obiectiv general actua­lizarea competenţelor specifice ale angajaţilor în contextul evolu­ţiilor tehnologice rapide.

„Angajaţii vor beneficia de un por­tofoliu variat de programe de consiliere şi formare profesională, care acoperă atât abilităţi tehnice, cât şi competenţe generale: de la cursuri de calificare în meseria de electrician montator de instalaţii automatizate până la cursuri de management stra­te­gic, îmbunătăţire de procese, dez­vol­tare durabilă şi sustenabilă a com­paniei. Toate aceste cursuri vor dez­volta competenţele tehnice şi digitale ale angajaţilor, vor califica angajaţii necalificaţi şi vor îmbunătăţi abilită­ţile soft ale angajaţilor“, au mai spus reprezentanţii Leoni.

Toate activităţile din cadrul pro­iectului de formare profesională sunt gratuite pentru angajaţi, iar costul mediu alocat per salariat este de aproximativ 1.500 de euro.

În cadrul proiectului, doar anga­jaţii care participă la cursurile de cali­ficare pentru meseria de electrician montator de instalaţii automatizate semnează un act adiţional cu clauză de training prin care se obligă să ră­mâ­nă în companie pentru o perioadă de doi ani după finalizarea cursurilor.

„Aceşti angajaţi sunt în prezent încadraţi ca muncitori necalificaţi, iar programul le oferă oportunitatea de a dobândi o calificare recunoscută, îm­preună cu o creştere a competenţelor profesionale. Pe durata participării la cursuri, aceştia vor fi remuneraţi suplimentar“, detaliază reprezentanţii companiei.

În contextul schimbărilor globale din industria auto, Leoni a trecut prin­tr-un proces de reorganizare a pro­duc­ţiei, astfel că a demarat în 2024 o campanie de reducere de personal. Pe 22 iulie, producătorul de cablaje din Bistriţa anunţa că are în plan reduce­rea cu 10% a personalului. Anunţul a venit după ce în mai Leoni a anunţat că va închide fabrica din Luduş, jude­ţul Mureş, unde lucrau 200 de oameni.

„Leoni are în prezent peste 9.000 de angajaţi în România. În 2024, ca ur­mare a procesului de reorganizare a pro­ducţiei, punctul de lucru de la Lu­duş, un satelit al fabricilor din Bistriţa, a fost închis, iar activitatea din Bistriţa a fost redusă cu 10%. Această decizie a fost influenţată de schimbările glo­bale din industria auto, în special de scăderea producţiei de motoare elec­trice“, susţin repre­zentanţii Leoni.

La Bistriţa, Leoni a avut în 2023 o cifră de afaceri de 1,87 mld. lei, în creştere cu 7%, la Arad de 1,1 mld. lei, un plus de 18%, iar în Argeş de 653 mil. lei, un avans de 18%, arată datele publice.

„În 2025, ne dorim să creştem semnificativ oportunităţile de dezvoltare a businessului nostru. Acest lucru va presupune atragerea şi dezvoltarea de talente noi, în scopul consolidării echipelor şi extinderii capabilităţilor noastre de producţie şi inovare. În continuare, vom investi în formarea continuă a angajaţilor şi în adaptarea acestora la cerinţele pieţei, pentru a sprijini creşterea sustenabilă a companiei şi succesul nostru pe termen lung.“

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.