Luxul intră în era cripto: Bitcoin devine monedă de plată pentru mărcile exclusiviste
Valoarea tot mai mare a Bitcoin atrage atenţia mărcilor de lux, care explorează posibilitatea de a accepta criptomonede ca metodă de plată. Această mişcare le permite să acceseze noi segmente de clienţi şi să-şi consolideze loialitatea în rândul investitorilor în cripto.
Doar câteva mărci, precum LVMH, Hublot, Gucci şi Balenciaga, au experimentat până acum plăţile în criptomonede, conform unei analize Reuters. Recent, departamentul de lux Printemps din Franţa a devenit primul din Europa care acceptă Bitcoin şi Ethereum în colaborare cu Binance şi Lyzi. Acest pas a atras atenţia altor retaileri de lux.
„Am primit multe întrebări, iar interesul este evident”, a declarat David Princay, preşedintele Binance Franţa, citat de Reuters, menţionând că alte mărci de lux sunt în discuţii pentru a adopta această metodă de plată.
Mărcile de lux folosesc criptomonedele nu doar ca modalitate de plată, ci şi ca instrument de branding inovator. Andrew O’Neill, analist S&P Global Ratings, afirmă că această tranziţie ajută mărcile să se distanţeze de percepţia de „branduri prăfuite” şi să atragă clienţi mai tineri, inclusiv din Asia.
De exemplu, Balenciaga a lansat recent un suport din piele pentru hardware-ul cripto de la Ledger, simbolizând interesul tot mai mare pentru clienţii din industria digitală.
Deşi criptomonedele sunt atractive pentru o nişă de clienţi, volatilitatea acestora rămâne un obstacol major. Majoritatea retailerilor reconvertesc imediat plăţile în valute tradiţionale pentru a reduce riscurile. De asemenea, metodele de plată tradiţionale, precum PayPal, sunt văzute ca suficiente pentru cei mai mulţi cumpărători, potrivit analistului O'Neill.
Exemple notabile din industrie
• Virgin Voyages oferă acum bilete anuale de croazieră pentru 120.000 de dolari plătite în Bitcoin.
• S.T. Dupont plănuieşte să accepte criptomonede în magazinele sale din Paris înainte de sărbători.
• Gucci permite clienţilor să plătească cu până la 10 criptomonede pentru produsele din SUA.
• Printemps îşi extinde serviciul în New York, deschizând un retailer multibrand în Wall Street.
Adoptarea criptomonedelor de către mărcile de lux semnalează o tranziţie importantă în industrie. Bitcoin, care a atins luni o valoare record de peste 107.000 de dolari, devine o monedă nu doar pentru investiţii, ci şi pentru experienţe şi produse exclusiviste.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro