Mai mult de 300.000 de angajaţi se întorc la muncă astăzi. „Este vorba despre repornirea industriei auto. Este un efect de domino - odată ce încep companiile mari, vor începe toate“
Numărul contractelor suspendate, adică angajaţii care au fost trimişi în şomaj tehnic, a scăzut cu aproape 302.000 pe 30 aprilie comparativ cu ziua precedentă, un indicator că aceşti angajaţi îşi vor relua activitatea şi se vor întoarce la locurile de muncă de dinainte de decretarea stării de urgenţă.
Numărul contractelor suspendate, adică angajaţii trimişi în şomaj tehnic, a scăzut cu aproape 302.000 pe 30 aprilie comparativ cu ziua precedentă, un indicator că angajaţii se vor întoarce la locurile de muncă de dinainte de decretarea stării de urgenţă.
Numărul contractelor suspendate, adică angajaţii care au fost trimişi în şomaj tehnic, a scăzut cu aproape 302.000 pe 30 aprilie comparativ cu ziua precedentă, un indicator că aceşti angajaţi îşi vor relua activitatea şi se vor întoarce la locurile de muncă de dinainte de decretarea stării de urgenţă.
Numărul contractelor suspendate din industria prelucrătoare a scăzut cu 145.567 pe 30 aprilie comparativ cu ziua precedentă, un semn că industria auto îşi redeschide fabricile. „Este vorba despre repornirea industriei auto. Este un efect de domino, odată ce încep companiile mari, vor începe toate. Industria de automotive a repornit, dar în rest nu am văzut mişcări“, a declarat pentru ZF Florin Godean, country manager la Adecco România & Ungaria.
Industria auto se aşteaptă la peste 120.000 de angajaţi care să revină în fabrici de luni, 4 mai, odată cu reluarea producţiei la Dacia şi Ford. Repornirea producţiei de maşini de către Automobile Dacia şi Ford România va însemna şi dezgheţarea industriei producătorilor de componente, în condiţiile în care şi aceştia vor relua producţia.
Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), a explicat că circa 20-25% din totalul angajaţilor productivi din sectorul auto lucrau săptămâna trecută, iar numărul acestora va creşte de astăzi, odată cu restartul activităţilor de producţie la Dacia şi Ford şi în paralel la furnizorii acestora. El estima că se va ajunge la 45-50% din total angajaţi activi pe 4 mai. „Este posibil ca 45% dintre angajaţii din industria auto să revină la lucru. Companiile trebuie să facă în aşa fel încât cei care revin să păstreze distanţa, este foarte normal să fie aşa. Odată ce încep activitatea mariile companii din industria auto din Europa, încep toate“, adaugă Florin Godean.
Luând în calcul circa 240.000 de angajaţi la nivelul industriei auto locale, săptămâna trecută erau la posturi sunt circa 60.000, iar de azi sunt aşteptaţi cel puţin 120.000. Miza reluării producţiei este una uriaşă pentru economia românească, în contextul în care dincolo de cei 20.000 de angajaţi de la Ford şi Dacia, alţi peste 220.000 lucrează în industria de componente.
Producţia a fost deja reluată de cei de la Continental, Michelin, Bosch, iar repornirea continuă, în condiţiile în care toate companiile au anunţat implementarea unor măsuri suplimentare.
O altă industrie unde numărul contractelor suspendate a scăzut mult de pe o zi pe alta este comerţul cu ridicata şi cu amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor, unde pe 30 aprilie erau cu aproape 45.000 mai puţine contracte suspendate decât în ziua precedentă.
Angajaţii revin la muncă şi în industria hotelurilor şi a restaurantelor. Numărul contractelor suspendate din această industrie a scăzut cu mai mult de 14.200 pe 30 aprilie faţă de ziua precedentă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro