Marci proprii in Romania
Piata in dezvoltare trezeste interesul retailerilor pentru marci private, un fenomen care a inceput deja sa ia amploare.
Piata in dezvoltare trezeste interesul retailerilor pentru marci private, un fenomen care a inceput deja sa ia amploare.
- METRO
Este primul retailer care a introdus, acum trei ani, pe piata din Romania conceptul de marca privata. A dezvoltat sapte asemenea marci sub care vinde game extinse de articole.
ARO - este marca sub care se comercializeaza cateva zeci de produse alimentare autohtone si importate
METRO QUALITY - cuprinde produse premium
CASA ROMA - este marca proprie pentru paste fainoase premium, din import
WINECELLARS - este marca proprie de vinuri, prin colaborarea cu podgorii ca Tohani, Recas, Bucium, Vincon Vrancea, Cotnari si Zarea
WATSON - pentru electronice (TV, casetofoane)
ALASKA - pentru electrocasnice
BUDGET - pentru unelte
- CARREFOUR
Marcile private reprezinta sub 1% din vanzarea celor 50.000 de produse listate.
NO. 1 SAU MARCA 1 - figureaza pe produse din raioanele produse proaspete (carne, paine etc.), bauturi, bacanie, cosmetice, amenajarea casei si bricolaj. Marca a fost lansata sub sloganul "Cel mai mic pret al unui produs din categoria sa".
REFLETS DE FRANCE SI CARREFOUR - reunesc produse alimentare, cu precadere din import.
BLUESKY - este o gama de produse electronice si electrocasnice (TV, frigidere, cuptoare cu microunde, DVD si masini de spalat)
CARREFOUR - include o gama de becuri si una de baterii
- MEGA IMAGE
Are in portofoliu marcile DELHAIZE, LION FOOD, DERBY si DELVITA, toate din import.
- XXL MEGA DISCOUNT!
Cele sapte marci exclusive, toate alimentare, au realizat 7,5% din vanzari, in 2002.
XXL - ulei si otet alimentar
DERBY - tablete si batoane de ciocolata
CARRE - napolitane si batoane la pungi
STARFRITES - cartofi congelati
MORZSI - hrana pentru caini
MOLLI - hrana pentru pisici
TOP FIT - bauturi racoritoare
- CORA
Are ca marci private din cursul acestui an, in jur de 15 produse importate, toate alimentare.
WINNY - produse exclusive ale grupului Louis Delhaize (care, in Romania, este reprezentat de Cora si Mega Image), cu o pozitionare pe segmentul economic
CORA - produs echivalent calitativ cu cel care este lider de piata, dar cu pozitionare in segmentul mediu de pret
PATRIMOINE GOURMAND - gama de produse premium care apartine de Louis Delhaize
- GIMA
Marca proprie a retelei reprezinta 1,5% - 2% din vanzari.
GIMA - figureaza pe detergenti si produse de curatat, produse din hartie, imbracaminte etc.
- PROFI
A inceput implementarea marcilor proprii (PROFI) cu produse din import si romanesti.
- BILLA
Are in portofoliu marca CLEVER, mai bine reprezentata, momentan, in segmentul alimentar.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro