Maşinile electrice chineze întâmpină obstacole în Europa: Tarifele ridicate forţează regândirea strategiilor de expansiune într-un climat tot mai impredictibil

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 29 aprilie 2025 27 afişări

Maşinile electrice chineze întâmpină obstacole în Europa: Tarifele ridicate forţează regândirea strategiilor de expansiune într-un climat tot mai impredictibil

Producătorii auto chinezi care se extind în Europa sunt nevoiţi să îşi revizuiască ambiţiile pe termen scurt, întrucât barierele tarifare le-au încetinit lansarea produselor şi au făcut ca vehiculele lor electrice să fie mai puţin accesibile, informează Financial Times.

Expansiunea rapidă a vehiculelor electrice fabricate în China – apreciate pentru preţurile reduse şi tehnologiile software avansate – a generat reacţii protecţioniste atât în Statele Unite, cât şi în Uniunea Europeană. Bruxelles-ul a impus anul trecut tarife de până la 45% pentru vehiculele electrice chinezeşti, în timp ce piaţa americană rămâne practic închisă pentru producătorii auto din China.

Aceste costuri suplimentare au afectat competitivitatea preţurilor multor companii, unele dintre acestea confruntându-se, de asemenea, cu dificultăţi în extinderea reţelelor de distribuţie.

„Am subestimat cu siguranţă dificultăţile în planificarea noastră iniţială”, a declarat William Li, directorul executiv al companiei Nio, la Salonul Auto de la Shanghai, desfăşurat săptămâna trecută. Cu toate acestea, el a subliniat că producătorul de vehicule electrice rămâne „ferm angajat” să îşi extindă gradual prezenţa pe piaţa europeană.

 

În pofida ambiţiilor exprimate, cota de piaţă a mărcilor auto chinezeşti în Europa şi Marea Britanie rămâne redusă – doar 4,3% în primele două luni ale acestui an, potrivit analistului auto Matthias Schmidt.

Luna trecută, Zhu Jiangming, directorul general al Leapmotor, a atras atenţia că „tariful de 30,7% şi costurile de transport de aproximativ 10% au afectat considerabil competitivitatea noastră în Europa”.

Anul trecut, grupul Stellantis a achiziţionat o participaţie de 20% în Leapmotor, într-o tranzacţie istorică ce prevedea ca vehiculele electrice ale start-up-ului din Hangzhou să fie comercializate prin reţeaua de dealeri europeni ai Stellantis, care include mărcile Fiat şi Peugeot. 

Totuşi, acest parteneriat a întâmpinat deja un obstacol major: Stellantis a întrerupt brusc, la sfârşitul lunii martie, producţia modelului electric de mici dimensiuni Leapmotor T03 în Polonia, fără a oferi o explicaţie publică.

Polonia s-a numărat printre statele membre ale UE care au votat în favoarea introducerii tarifelor, după ce Comisia Europeană a conchis că vehiculele electrice produse în China beneficiază de subvenţii incorecte din partea guvernului de la Beijing. 

În prezent, prioritatea companiei Leapmotor este să înceapă producţia în Europa până în al doilea sau al treilea trimestru al anului 2026.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
vehicule,
auto,
china,
europa,
polonia,
piata,
preturi,
produse
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori