OTP Bank România a anunţat măsurile pentru clienţii cu credite în derulare persoane fizice, IMM-uri şi Corporaţii, în contextul răspândirii virusului COVID-19. Date fiind condiţiile specifice fiecărui segment de clienţi, banca a transmis o serie de măsuri personalizate, transmise într-un comunicat de presă:
Pentru clienţii persoane fizice:
•Pentru toţi clienţii persoane fizice care deţin credite de nevoi personale, cu sau fară ipotecă, sau credite ipotecare, inclusiv Prima Casă, acordate anterior datei de 20.03.2020, OTP Bank România oferă posibilitatea plăţii ratelor la scadenţă sau oricând ulterior până la data de 29 mai 2020, fără trecerea la restanţă şi aplicarea de penalităţi de întârziere. Astfel, încurajând distanţarea socială şi evitarea deplasărilor care nu sunt strict necesare, OTP Bank oferă această soluţie clienţilor care nu pot asigura la data scadenţelor lunare sumele necesare pentru rambursarea ratelor în perioada 24.03 – 29.05.2020.
•Clienţii care nu pot asigura în contul curent sumele necesare achitării celor 2 sau 3 rate scadente în aceasta perioadă, folosind operaţiuni de la distanţă, ca de exemplu: încasarea salariului în contul OTP Bank, depunerea ratelor la ATM-urile OTP de tip cash-in, transfer bancar dintr-un cont deschis la o alta bancă, opţiunea „Magnetul de bani” disponibilă prin serviciul OTPdirekt, etc., nu vor acumula penalităţi şi nu vor înregistra zile de întârziere pentru respectivele sume.
•Clienţii aflaţi în imposibilitatea achitării integrale a ratelor acumulate în această perioadă, sunt rugaţi să se adreseze din timp băncii pentru a găsi împreună cea mai bună soluţie individuală fără niciun fel de costuri suplimentare. În caz contrar, punerea în întarziere se va face începând cu prima scadenţă lunară ulterioară datei de 29.05.2020 pentru toate sumele acumulate şi neachitate până în acel moment.
•În funcţie de evoluţia situaţiei generale, termenul menţionat mai sus (29.05.2020) ar putea fi extins.
Pentru clienţii persoane juridice, IMM-uri şi Corporaţii:
•Există soluţii pregătite pentru situaţiile speciale în care, din motive obiective, nu se pot prelungi facilităţile revolving conform prevederilor contractuale, unul dintre motive fiind imposibilitatea deplasării reprezentanţilor clienţilor la bancă, în vederea semnării documentaţiei contractuale.
•Suntem conştienţi că anumite segmente de activitate sunt puternic afectate şi în consecinţă suntem pregătiţi cu acele soluţii care să permită partenerilor noştri să depăşească această perioadă. În cazul persoanelor juridice, soluţia optimă este de a aplica măsuri personalizate, astfel că ne dorim să analizăm punctual nevoia fiecărui client.
“Băncile, mai mult ca oricând, trebuie să acţioneze cu responsabilitate faţă de economia locală şi cu înţelegere faţă de clienţii lor. În acest context sensibil pentru noi toţi, vrem să fim alături de clienţii noştri şi să colaborăm cu ei pentru a depăşi, împreună, mai uşor, o perioadă de grea încercare. Vom fi deschişi şi alături de ei, având în minte importanţa continuităţii afacerilor în România.”, a declarat Gyula Fatér, CEO OTP Bank România.
Potrivit reprezentanţilor băncii, OTP Bank România rămâne alături de toţi clienţii săi şi este determinată să asigure continuitatea activităţilor bancare, prin toate canalele disponibile. În actualul context, recomandăm clienţilor noştri să folosească preponderent serviciile bancare la distanţă, respectiv cele telefonice, online (Internet Banking şi Mobile Banking) şi pe e-mail, care le vor permite acestora accesul cu angajaţii băncii.
În această perioadă, responsabilitatea OTP Bank este de a proteja clienţii şi angajatii băncii. În acest sens, salariaţii noştri vor avea un program de muncă flexibil sau vor lucra de la distanţă, tocmai pentru ca activitatea să se desfăşoare în cele mai bune condiţii.